Dagens bild eller detta hände idag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

HSE skrev:Fick nya Pensionsbeskedet, 482 kronor mer i månaden, man får vara glad så länge det går åt det hållet...
Bra när det blir plus, pension är inget vi ska snåla på.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Raketsport skrev:
HSE skrev:Fick nya Pensionsbeskedet, 482 kronor mer i månaden, man får vara glad så länge det går åt det hållet...
Bra när det blir plus, pension är inget vi ska snåla på.
Jag fick sänkt med ett par hundra :(
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av zappafan »

& vi andra får aldrig gå i pension..... censored_talk
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev:& vi andra får aldrig gå i pension..... censored_talk
Ja det ser dystert ut på det sättet för framtiden. Något som också är dystert är att folk som har arbetat hela sitt liv för avtalsenliga löner få en pension som är så låg att det inte finns pengar över till mat mer en en vecka eller två när en hyra på t.ex. 5500 kr är betald. Så det är jättebra om man kan ha ett hyfsat billigt boende och inga dyra vanor och se till att det lilla som möjligen finns att spendera görs på saker som är roliga.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Micke S skrev:
Raketsport skrev:
HSE skrev:Fick nya Pensionsbeskedet, 482 kronor mer i månaden, man får vara glad så länge det går åt det hållet...
Bra när det blir plus, pension är inget vi ska snåla på.
Jag fick sänkt med ett par hundra :(
Jag hade inte alla siffror när jag skrev 482 kronor. Med alla 3 pensions källorna inräknat blev det 562 kronor mer :D Det är jag faktist ganska nöjd med. Det tråkiga är att frugan får bara strax under 200 i ökning :( Behövs någon slags låglön satsning för fattig pensionärerna!
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Läste om broraset i tidningen idag. https://www.expressen.se/nyheter/inlogg ... dodsfalla/" onclick="window.open(this.href);return false;. Väckte minnen från den gången. Jag jobbade nattskift som förman den natten och eftersom vi hade krångel på en utrustning kallade jag ut en jour instrumentteckniker. Vid skiftavlösningen kl 06 på morgonen meddelade jag nästa skiftförman att Instrumentare var utkallad men inte kommit ännu och tänkte inte mer på detta. När jag vaknade vid lunch time så hörde jag på radion att Tjörnbron rasat och bilar kört ned i havet i en strid ström och trodde först inte ett ord av det. När jag kom till jobbet ingen på kvällen fick jag reda på att Instrumentaren var bland de som dött. Tungt men jag kunde inte handlat annorlunda så jag känner sorg över den förlorade kollegan men ansvaret för de dödade ligger hos Kaptenen på fartyget enligt min uppfattning.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Ja det där minns man som i går. Vilken fasanfull upplevelse det måste ha varit för dem som plötsligt upptäckte att de var i fritt fall. :shock: På den tiden var man inte van med rapportering av katastofer så det gjorde ett extra starkt intryck. Nu är det ju stora katastrofer mer eller mindre varje dag på olika håll i världen så man trubbas av, speciellt när det sker utanför Sverige.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HVA59 »

Fick precis veta att mormor har cancer, hon hade bröstcancer när hon var yngre, men blev opererad för över 25 år sedan... Detta samma har tyvärr kommit tillbaka nu :cry:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Patrik »

HVA59 skrev:Fick precis veta att mormor har cancer, hon hade bröstcancer när hon var yngre, men blev opererad för över 25 år sedan... Detta samma har tyvärr kommit tillbaka nu :cry:
Usch å fy. :-(
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Patrik »

Micke S skrev:Ja det där minns man som i går. Vilken fasanfull upplevelse det måste ha varit för dem som plötsligt upptäckte att de var i fritt fall. :shock: På den tiden var man inte van med rapportering av katastofer så det gjorde ett extra starkt intryck. Nu är det ju stora katastrofer mer eller mindre varje dag på olika håll i världen så man trubbas av, speciellt när det sker utanför Sverige.
Minns att vi ritade teckningar i skolan om denna händelse. Kanske finns den kvar i någon låda.

/ Patrik
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av billykid »

zappafan skrev:& vi andra får aldrig gå i pension..... censored_talk
.
Håller med...sett fram emot 61 årsdagen att få gå i pension då. Med ett vipps så var den drömmen bort iaf...suck.. :(
Ringt Allmänpensions myndigheten och jag är född ett år för sent för att behålla pensionen vid 61, det är typiskt för mig.
Ändrat till 63 för mig idags läget.....

Men vad vet man då jag plus flera fått flera år till nu som dom kan ändra till en ännu senare Pension..... cocos_acc.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Raketsport »

HVA59 skrev:Fick precis veta att mormor har cancer, hon hade bröstcancer när hon var yngre, men blev opererad för över 25 år sedan... Detta samma har tyvärr kommit tillbaka nu :cry:
Usch vad tråkigt! Hoppas det går bra denna gång med och att de kan ta bort allt. Beklagar...
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HVA59 »

Raketsport skrev:
HVA59 skrev:Fick precis veta att mormor har cancer, hon hade bröstcancer när hon var yngre, men blev opererad för över 25 år sedan... Detta samma har tyvärr kommit tillbaka nu :cry:
Usch vad tråkigt! Hoppas det går bra denna gång med och att de kan ta bort allt. Beklagar...
Tack! Hoppas hoppas... Har varit en lite tråkig kväll...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

HVA59 skrev:Fick precis veta att mormor har cancer, hon hade bröstcancer när hon var yngre, men blev opererad för över 25 år sedan... Detta samma har tyvärr kommit tillbaka nu :cry:
En släkting 70 år råkade ut för precis samma sak för ca ett halvår sedan. Genom att hon var opererad och strålad för ca 10 år sedan så uppgavs att det inte går att stråla mer. Så hon fick nu cellgift i starka doser under några månader. Personen i fråga är helt okey nu och mycket pigg och cancern uppges vara borta. Jag trodde nog inte att det skulle gå med så dåliga odds när det var aggressivt och är jätteglad att jag hade fel, och att de har kommit så långt med behandlingar som hon utgör ett levande bevis för att de har.

Vi håller tummarna och hoppas och tror att det ska ordna sig lika bra för din mormor :)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

HVA59 skrev:Fick precis veta att mormor har cancer, hon hade bröstcancer när hon var yngre, men blev opererad för över 25 år sedan... Detta samma har tyvärr kommit tillbaka nu :cry:
Känner för er, livet är lite av ett lotteri så man vet aldrig om man drar en nitlott eller vinst. Håller tummarna att det går bra.
Skriv svar