Billig försäkring på veteranmopeder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av Coolvette »

Söker tips om prisvärda försäkringar på en veteranmoped, var försäkrar ni?

Sökfunktionen på det nya forumet tittar ju inte bakåt så jag får väl ställa frågan på nytt.

Jag är inte medlem i någon MHR-klubb så den vägen är stängd, det krävs ett års medlemskap innan det går att teckna en sådan försäkring så det blir inte aktuellt.

Var har ni försäkrat och vad kostar det?
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Fråga på Trygg-Hansa jag tror dom har veteranförsäkringar utan massa krångel och villkor... 8)

Bra priser också efter vad jag hört...
Användarens profilbild
disktant
Inlägg: 1124
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby

Inlägg av disktant »

56:an skrev:Fråga på Trygg-Hansa jag tror dom har veteranförsäkringar utan massa krångel och villkor... 8)

Bra priser också efter vad jag hört...
Nja det vette fan
Trygg Hansa rånar mig på 935kr / år för monarpeden som inte går allt för många mil per år
i detta pris ingår dessutom 20% rabatt eftersom jag har alla försäkringar där
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

Har du många moppar så är det ju en del moppeklubbar som har fixat billig trafikförsäkring med nåt bolag.
Jag betalar 607:-. Rätt billigt då jag har 12 st. Den gäller för obegränsat antal moppar.


Men har du bara en så är väl det ingen vits med det. Även om den blir dyrare så ställer du väl förmodligen av den över vinterhalvåret.
arvikaraggarn
Inlägg: 264
Blev medlem: 11 jan 2013, 00:00
Ort: Karlstad

Inlägg av arvikaraggarn »

Jag skulle vilja hitta en sån mopedklubb, har ingen moped försäkrad, nu måste ja för ja har flyttat till storstan och tatt mä mig 5 moppar. resten står hos min mor..
Puchentusiast
Ålder: 20
Bosatt: Karlstad och Arvika
Har en halv Puch MS50, och några mustangramar jag inte vill ha..
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

disktant skrev:
56:an skrev:Fråga på Trygg-Hansa jag tror dom har veteranförsäkringar utan massa krångel och villkor... 8)

Bra priser också efter vad jag hört...
Nja det vette fan
Trygg Hansa rånar mig på 935kr / år för monarpeden som inte går allt för många mil per år
i detta pris ingår dessutom 20% rabatt eftersom jag har alla försäkringar där
Det låter som det var ett dåligt förslag jag kom med men har du förklarat att det är en veteranmoped för det var veteranförsäkringar jag hörde dom var bra på. Men kanske det enbart gäller registrerade fordon, en moped hamnar ju utanför såna....
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

56:an skrev:
disktant skrev:
56:an skrev:Fråga på Trygg-Hansa jag tror dom har veteranförsäkringar utan massa krångel och villkor... 8)

Bra priser också efter vad jag hört...
Nja det vette fan
Trygg Hansa rånar mig på 935kr / år för monarpeden som inte går allt för många mil per år
i detta pris ingår dessutom 20% rabatt eftersom jag har alla försäkringar där
Det låter som det var ett dåligt förslag jag kom med men har du förklarat att det är en veteranmoped för det var veteranförsäkringar jag hörde dom var bra på. Men kanske det enbart gäller registrerade fordon, en moped hamnar ju utanför såna....
Jag har Trygg Hansa på allt, dom är billigast, men ändå dyr på ett sätt.

Jag har TRansportmonarpeden där, kostar 730kr per år för enbart trafik.
Sen får man billigt först, men sen smyghöjer dom allt eftersom.
Exempel, min 144 -70, kostade 500kr/år, då inför dom den här 20% samlingsrabatt, då kostade 144:an helt plötsligt 630kr/år, så med rabatten blir försäkringen drygt 25% dyrare istället. Det blev så på alla bilar jag hade (inte lika högt procentuellt på alla).

Men som sagt, dom är trots det billigast totalt.
Har just nu 5 bilar i trafik, och Monarpeden samt Huset (fullvärdes + hem och drulle) försäkrade där. Totalt hamnar jag på 630kr/månad. Bilarna är alltifrån årsmodell 64 till årsmodell 93, bara trafik.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Det låter som en bra totalkostnad tycker jag :D
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

Jepp, det är därför jag har dom. Jag brukar kolla runt i princip varje år, men inget annat bolag kan matcha.
(har t.om ett direktnummer för kontakt med Trygg-Hansa för att slippa hamna i kö :) Sån service är mycket värd)
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

455:- per moped helförsäkring helår via Mölndals motorklubb (i samarbete med if).
Har visserligen fått betala för besiktningar.
Har haft halvförsäkring tidigare för ca 900:- men då kunnat "ställa av" mellan säsongerna och fått tillbaka en del.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

pangerva skrev:455:- per moped helförsäkring helår via Mölndals motorklubb (i samarbete med if).
Har visserligen fått betala för besiktningar.
Har haft halvförsäkring tidigare för ca 900:- men då kunnat "ställa av" mellan säsongerna och fått tillbaka en del.
Jag betalar 127:- / mån hos Folksam för min Mt 5 obs bara dom månader man kör, (inte så dyrt) :D
HSE
Inlägg: 5536
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Jag har för nuvarande 4 moppar jag kör med så att försäkra alla med en försäkring per moped blir för dyrt! Mvh HSE.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

alf-johan skrev:
pangerva skrev:455:- per moped helförsäkring helår via Mölndals motorklubb (i samarbete med if).
Har visserligen fått betala för besiktningar.
Har haft halvförsäkring tidigare för ca 900:- men då kunnat "ställa av" mellan säsongerna och fått tillbaka en del.
Jag betalar 127:- / mån hos Folksam för min Mt 5 obs bara dom månader man kör, (inte så dyrt) :D
Ca 80:- per månad blir det med en halvförsäkring som jag beskrev ovan.

Tre moppar helförsäkrade för 113,75 per månad är heller inte så tokigt. :D
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Jah har if de tar 640 spänn för ett år trafik.
arvikaraggarn
Inlägg: 264
Blev medlem: 11 jan 2013, 00:00
Ort: Karlstad

Inlägg av arvikaraggarn »

Dina försäkringar i Brunskog tar drygt 700kr i trafikförsökring per år. Men på en såpass gammal moped som 45år kunde man inte försäkra mer än trafik. Dumt!
Puchentusiast
Ålder: 20
Bosatt: Karlstad och Arvika
Har en halv Puch MS50, och några mustangramar jag inte vill ha..
Skriv svar