Billig försäkring på veteranmopeder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av HSE »

Du behöver inte be om ursäkt, jag har fler vässade mopeder än otrimmade i garaget :D Tycker bara att det är kul att ha några otrimmade att jämföra med... Men 20 kg tyngre än när jag var 15 så blir det tröttare i backarna än på den tiden och på mopedrallyna tycks otrimmat var en utrotningshotad kategori så för att hänga med någorlunda behöver man minst 45 ärliga. Har faktist två kompisar från det gamla gänget som inte vill köra fler mopedrallyn efter att provat just för att farten är så uppskruvad...
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av Bushido »

HSE skrev:Du behöver inte be om ursäkt, jag har fler vässade mopeder än otrimmade i garaget :D Tycker bara att det är kul att ha några otrimmade att jämföra med... Men 20 kg tyngre än när jag var 15 så blir det tröttare i backarna än på den tiden och på mopedrallyna tycks otrimmat var en utrotningshotad kategori så för att hänga med någorlunda behöver man minst 45 ärliga. Har faktist två kompisar från det gamla gänget som inte vill köra fler mopedrallyn efter att provat just för att farten är så uppskruvad...
Ja, det var ju just det där med backprestanda som fick mig att ge mig in i trimträsket. När jag ändå var tvungen att riva hela alltet på grund av lagerras kunde man ju lika gärna pilla lite och se till att försöka vinna lite vrid så att man åtminstone kunde hålla sina 30 även uppför. Nu blev det ju lite mer till slut dock... :lol:

Jag har aldrig kört något mopperally men har varit sugen på att testa, bara för upplevelsen. Just nu är jag dock mest intresserad av att bänka moppen och se vad allt filande har gett i siffror, vore ju kul att se hur många gånger originaleffekten man lyckats plocka ut med relativt enkla medel :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av Micke S »

Här kan du få en ungefärlig uppfattning om effekt.
Bilagor
Power vs. Speed.jpg
Power vs. Speed.jpg (28.89 KiB) Visad 2824 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av Bushido »

Micke S skrev:Här kan du få en ungefärlig uppfattning om effekt.
Coolt, tack för det! Runt 60 klarar den ju bevisligen på plan mark, så tre hästar då... Det är ju inte fy skam med tanke på att den väl har typ en original :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av Micke S »

Ja det är inte dåligt och gör att moppen säkert är trevlig att köra även på längre sträckor.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: Billig försäkring på veteranmopeder?

Inlägg av Bushido »

Micke S skrev:Ja det är inte dåligt och gör att moppen säkert är trevlig att köra även på längre sträckor.
Ja, det ger ju lite mer körbarhet att slippa puttra fram på ettan i minsta lilla uppförsbacke :lol:
Skriv svar