Det här med dator.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Hmmm Thomas....!

Skapade en mapp, döpte den till Prio. Kopierad allt från Prioriterad mappen till Prio för att ha allt kvar.!

Kopierade allt i min skapade Prio mapp till inkorgen....Öppnade filter i listan. Bokade ur Visa prioriterad inkorg.

Öppnade Inkorgs mappen och allt som jag kopierat från prioriteringsmappen var borta..Hehehe

Har sökt å letat, allt är spårlöst borta från prioriteringsmappen. Jajaja det blev i.a.f bra städat i inkorgen... :)
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Det här med dator.

Inlägg av T M »

:twisted:
1 billy kolla borttaget mappen

Meddelandet "Webbplatsen kan inte tillhandahålla en säker anslutning" får jag på min XP burk när jag försöker köra Explorer, I E är helt enkelt för gammalt för att säkerhets protokollen ska fungera :roll:

Ett H...vete jag har i min W 7 pro burk är att grafikkort är åldersstiget det orkar inte med alla script så I E dyker eller tvärstannar hate-wall.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Det här med dator.

Inlägg av HSE »

T M skrev::twisted:
1 billy kolla borttaget mappen

Meddelandet "Webbplatsen kan inte tillhandahålla en säker anslutning" får jag på min XP burk när jag försöker köra Explorer, I E är helt enkelt för gammalt för att säkerhets protokollen ska fungera :roll:

Ett H...vete jag har i min W 7 pro burk är att grafikkort är åldersstiget det orkar inte med alla script så I E dyker eller tvärstannar hate-wall.gif
Har ju samma problem med min bärbara med W 7. Orkar inte krångla med det när mejlen fungerar i den nyare W-10 burken.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Det här med dator.

Inlägg av HSE »

Det här med PC mot MAC är lite som Elvis mot Tommy när jag var grabb, man gillade antingen den ena eller andra fast Elvis var ju bäst. Fast Elvis dog i förtid utbränd av dålig kost och piller... Medans Tommy lever och är i fin form, känns som det säger något. https://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Steele" onclick="window.open(this.href);return false; Själv tyckte jag PC var det enda raka förut och MAC var dyrt och långsamt för pengarna. Börja de tänka om lite när en jobbar kompis som är känd musiker och datanörd gick över till Mac för att det fungera överlägset bäst i hans studio sade han. När jag kollade lite läste jag om ett storföretag som gått över till Mac och reducerat help desk kostnaden med 90% som följd. Köpte ändå en ny värsting PC med W-8 till min dotter, blev bara problem för helpdesk d.v.s mig ständiga klagomål och krångel och datorn blev så infekterad med Trojaner och gud vet så jag gav upp och köpte en IMac med 5-skärm och ssd till henne, 22 papp. Lugnt sedan dess inte ett klagomål :lol: Tänkte köpa på Elgiganten först men säljare ville sälja 2 års support och anti virus program och lyssnade inte på mig så jag blev förbannad och gick till Media Mark 50 meter bort istället, där var det inga problem och samma pris utan extra tillägg :wink: Dotterns gamla/nästa nya dator tog jag över och rensade upp och uppgraderade till W-10 istället. Blev bättre men jag gillar den fortfarande inte :( Blir Mac åt mig och frugan också nästa gång , känns som en kvalitets produkt de få gånger jag jobbat med den och 5 K skärmen är det bästa jag sett, hon jobbar en del med foton och det är den suverän till.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Hallo..HSE Vad menas eller vad är en MAC-skärm 5 K för nåt ???


Nåå mera som har eller har promblem med Traderas Mail.
Jag får inga mess alls får dom varken: Köp, Sålt + Frågor ???
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Det här med dator.

Inlägg av HSE »

5 K är den kommande standarden efter 4 K skärmar , nu kommer det fler tillverkare med 5 K: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.605778 ... -kommer-5k" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Är nu hemma nu ett tag efter allt jobbande, tror jag iaf....å pustar ut. :D

Upptäckte att min Laptop blev alledes för varm så att den la av efter ett tag och att fläkten rusade.
Luktade nästan bränd plast av den. Hmm fixar man lätt och snabbt hemma, jodu så lätt är det ej att
De/Montera i sär en Laptop..... :shock:

Ska man komma åt själva kylpaketet inkl. fläkten så får man riva nästan allt på en Laptop...och man
verkligen behöver små verktyg.......ett ut rättat gem var som ett stort järnspet kan jag säja.. :cry:

Så här såg kylflänsarna ut.....
damm max.jpg
Och så här bör det nog vara......
damm fritt.jpg

Bilder.....
Bilagor
mont kylare_fläkten.jpg
de_mont cassi.002.jpg
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Det här med dator.

Inlägg av Micke S »

Har du använt den som dammsugare? :wink: Det fastnar extra mycket damm i datorer hos folk som röker men det kanske inte du gör.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Hallo Micke.... !

Man skulle nog kunna tro att den var en liten dam*sugare ***ler***... :)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Det här med dator.

Inlägg av Raketsport »

Jäklar, vad damm, men det blev rent och snyggt. Har tänkt på att laptops ofta läggs i knä, i soffan, i sängen där det ofta är mycket textilier. Det borde damma igen dem fortare än om det bara stod uppställda på bord.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Hmm....

Glömde som Micke sa att rökning dammar igen. Hos mig är rökförbud i huset, men är jag rökare måste jag nog svara ja.. :!:

Gillar att ta ett pipbloss i graget till en Wisky & även nån Öl å fundra på hur göra jag nu.....lösa problem med moppar å allt
med allt jag kommer på....då kommer jag på många tokiga ider som man borde prova. Lever lite av det går inte att göra
så/si det måste jag prova. Men jag vet att allt kan gå även det omöjliga....bra man vill med enkla medel..... :twisted:

Min LapTop är beg, troligen runt 8 år gammal nu . Men upp den för 2 år sen hotta av mig med en SSD-HD å Ramen fick
1GB DRR3 till / nu 4:a GB......bästa Updaten är iaf SSD-HDisken(snabb som f*n) 8) för 540kr inkl. frakten. Vet ej hur tidigare
ägare gjort med den, jag alltid på bord alldrig bland mjuka texstiler eller nåt... :!:

Raketisar mfl...och Ludde Ludd är ej bra....[b]har ni ej hört saga om Ludde Ludd[/b]och läst den för dom små.....Då Draken(dammsugaren) jagar Ludde ludd, då gömmer sig allt damm i alla hörn och vrår.....för att komma undan den..
super grymma snabel Draken.

Den är ju kanon bra...... :D.. :mrgreen:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Det här med dator.

Inlägg av Micke S »

Det låter gott och trevligt med ett pipbloss Kenneth, fast det är länge sedan ca 25 år sedan jag slutade röka :) Har också upplevt samma sak, att en SDD drive får bra fart på datorn och det gör också att en Laptop inte blir lika varm.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar