Det här med dator.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Det här med dator.

Inlägg av HSE »

Kör ju fortfarande med Windows 7 på den bärbara datorn då jag avskyr tian... Men nu fungerar inte mejlen på den, kommer bara upp att " Webbplatsen kan inte tillhandahålla en säker anslutning

outlook.live.com godkände inte inloggningscertifikate Försökt lägga in den på nytt utan resultat, detsamma gäller frugans mail också. Fungerar på övriga datorer i huset :twisted:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Det här med dator.

Inlägg av Hasse »

Har också 7:an och inget mackel än så länge. Fast det beror nog mest på att jag är så okunnig på datorer så jag inte fattar att jag har problem :roll:
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Det här med dator.

Inlägg av HVA59 »

Har 10an, men måste nog hålla med dig HSE, 7an var MYCKET bättre!
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Det här med dator.

Inlägg av Raketsport »

Jag måste erkänna att jag gillar 10:an. Har inte märkt av några problem än och jag har väl haft den i två år nu.
Använder däremot inte outlook. Har ett mejlprogram som jag köpt.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Raketsport skrev:Jag måste erkänna att jag gillar 10:an. Har inte märkt av några problem än och jag har väl haft den i två år nu.
Använder däremot inte outlook. Har ett mejlprogram som jag köpt.
.
.
Har 10:an med funkar bra...även 7:an på en annan reserv burk. Men Outlook blir bra sämre å sämre tycker jag.
Bäst var innan med bara Hotmail..**ler**.. :)
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Det här med dator.

Inlägg av HSE »

billykid skrev:
Raketsport skrev:Jag måste erkänna att jag gillar 10:an. Har inte märkt av några problem än och jag har väl haft den i två år nu.
Använder däremot inte outlook. Har ett mejlprogram som jag köpt.
.
.
Har 10:an med funkar bra...även 7:an på en annan reserv burk. Men Outlook blir bra sämre å sämre tycker jag.
Bäst var innan med bara Hotmail..**ler**.. :)
Min dator med 10:an i fungerar outlook /mejlen utan problem på medan det tvärstoppade utan förvarning på den gamla med W-7 :?: Att det inte är några problem i vår MAC:en är jag inte förvånad över, den utsätts inte för hundratals uppdateringar då och då utan fungerar bara. Blir en sådan till när jag byter nästa dator :wink:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

HSE skrev:
billykid skrev:
Raketsport skrev:Jag måste erkänna att jag gillar 10:an. Har inte märkt av några problem än och jag har väl haft den i två år nu.
Använder däremot inte outlook. Har ett mejlprogram som jag köpt.
.
.
Har 10:an med funkar bra...även 7:an på en annan reserv burk. Men Outlook blir bra sämre å sämre tycker jag.
Bäst var innan med bara Hotmail..**ler**.. :)
Min dator med 10:an i fungerar outlook /mejlen utan problem på medan det tvärstoppade utan förvarning på den gamla med W-7 :?: Att det inte är några problem i vår MAC:en är jag inte förvånad över, den utsätts inte för hundratals uppdateringar då och då utan fungerar bara. Blir en sådan till när jag byter nästa dator :wink:
.
.
Det är nog sant HSE...att MAC är mindre utsatt, även för virus, trojaner & banditer mm. Har lite med att göra att MAC gruppen användare är så mycket mindre än PC. Så att skurkar & banditer mfl ej gör sig besvär att hacka en MAC.. Har inget emot MAC utom...priset. Windows system kommer dvs från MAC köptes Billy Gates...:wink:
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Det här med dator.

Inlägg av HSE »

Köptes och köptes, Bill stal helt enkelt iden från Jakobs när han skulle göra ett jobb för Apples och upptäckte deras mycket bättre system jämfört med DOS som han köpt billigt av IBM i en lite tveksam affär där också . "Tidigt på 1980-talet introducerade Microsoft en egen version av ett grafiskt användargränssnitt (GUI) baserat på Xeroxs och Apples".
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

HSE skrev:Köptes och köptes, Bill stal helt enkelt iden från Jakobs när han skulle göra ett jobb för Apples och upptäckte deras mycket bättre system jämfört med DOS som han köpt billigt av IBM i en lite tveksam affär där också . "Tidigt på 1980-talet introducerade Microsoft en egen version av ett grafiskt användargränssnitt (GUI) baserat på Xeroxs och Apples".
.
.
Aha var det så det var....vet att det var nåt mysko iaf... :wink:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Hmm angående Outlook varför skall man ha 2 st inkorgar som nu: Övrigt + Prioriterad.
Helt otroligt dumt och kasst... :? Kan man inte skapa en Mapp själv att lägga saker som
man skälv vill ha dom.....ska man nog inte hålla på med att Maila alls... 8)
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Det här med dator.

Inlägg av HSE »

billykid skrev:Hmm angående Outlook varför skall man ha 2 st inkorgar som nu: Övrigt + Prioriterad.
Helt otroligt dumt och kasst... :? Kan man inte skapa en Mapp själv att lägga saker som
man skälv vill ha dom.....ska man nog inte hålla på med att Maila alls... 8)
Håller helt med, stör mig på att man inte kan välja mellan gamla och nya utseendet :evil:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Nu bommade jag ett viktigt Mail då jag inte kontrollerade båda mapparna...Övrigt + Prioriterad... :(
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Re: Det här med dator.

Inlägg av Tomas »

Det går att gå in i inställningarna och kryssa bort det "prioriterade" skräpet. Iallafall om man kör "outlook" i webbläsaren.

Mvh, Tomas
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Det här med dator.

Inlägg av billykid »

Det gick Thomas, men alla Mail i Prio mappen är nu bort...suck.. :?
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Re: Det här med dator.

Inlägg av Tomas »

billykid skrev:Det gick Thomas, men alla Mail i Prio mappen är nu bort...suck.. :?
Starta om? I den webläsaroutlook (molntjänst, office365) jag använder "försvinner" mail emellanåt, för att dyka upp igen efter en stund (jag kan t.ex. ha gått ner i nån annan mapp och tillbaka till inkorgen eller startat om webläsaren). Kan ju vara nåt liknande i "outlook på skrivbordet".
Har du provat att söka efter de försvunna mailen? De kan ju ha flyttats till någon annan mapp, t.ex. "Arkiverat" eller nåt liknande.

/Tomas
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Skriv svar