Tycker..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Tycker..

Inlägg av zappafan »

Nu har jag ju inte Facebook men uttalar mig ändå :D , kanske provocerade lite på ett annat forum å skrev att flesta hänger väl på f.b. & då svarade en så här: (Kanske sant vad vet jag..) FB är inget för mig... Det blir liksom ingen ordning på trådarna utan bara en massa spridda kommentarer, men folk gör som de vill.
Mariestad
Inlägg: 67
Blev medlem: 22 sep 2017, 23:03

Re: Tycker..

Inlägg av Mariestad »

Ny på det här forumet och läser mycket men kommenterar sällan.
Har inte heller Facebook & inget som lockar att skaffa.
Har mest hållt på med bilar innan och då kört mycket byggtrådar för att ha som "dagbok".

Det jag saknas hittills när jag läst är 80 & början av 90tals mopederna jag växte upp med.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Tycker..

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev:Nu har jag ju inte Facebook men uttalar mig ändå :D , kanske provocerade lite på ett annat forum å skrev att flesta hänger väl på f.b. & då svarade en så här: (Kanske sant vad vet jag..) FB är inget för mig... Det blir liksom ingen ordning på trådarna utan bara en massa spridda kommentarer, men folk gör som de vill.
Ja det är så det funkar på FB. Det är en informationsström i kronologisk ordning så att det t.ex. kan vara svårt att hitta och följa ett tidigare eller pågående projekt. Inlägg där någon kommenterar kan också vara svåra att se genom att de ibland är dolda om man inte klickar på "visa fler kommentarer". Jag skaffade ett FB-konto väldigt sent och hade nog inte haft det än om det inte var för att få kontakt med en kille i Portugal som bygger fina avgassystem. Men med facit i hand så ser jag FB som en tillgång genom att man kan delta i grupper som har samma intressen, t.ex. Zundapp Sweden med nästan 4000 medlemmar där det finns mycket kunskap. Det finns massor med olika grupper för olika intresseområden så det är lätt att inse varför FB har fått så stort genomslag.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Tycker..

Inlägg av zappafan »

Micke S skrev: t.ex. Zundapp Sweden med nästan 4000 medlemmar
Fortfarande ingen andledning att skaffa F.B. då.... :mrgreen: :wink:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Tycker..

Inlägg av Hynboholm »

På Facebook kan man t.ex. läsa och följa allt om välgörenhetsprojektet "barncancer-mopeden".
Mopedlotteriet som avslutades 00,00 igår kväll på en helrenoverad Crescent Compact har dragit in 304000:- till barncancerfonden!
Varje lott kostade 100 kronor och dragningen vem som vinner mopeden sker den 15/10.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Tycker..

Inlägg av Raketaren »

Har ju blivit mer att man håller på med veteranbilarna nu..så man är ju ute å hänger på en del sådana grupper..dessutom har en kille i Helsingborg och jag fixat igång en grupp för Ford Taunus Tc 1 har varit igång c:a 2 veckor å nu är vi ungefär 100 följare..så intresse finns nog..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Tycker..

Inlägg av Raketsport »

zappafan skrev:Nu har jag ju inte Facebook men uttalar mig ändå :D , kanske provocerade lite på ett annat forum å skrev att flesta hänger väl på f.b. & då svarade en så här: (Kanske sant vad vet jag..) FB är inget för mig... Det blir liksom ingen ordning på trådarna utan bara en massa spridda kommentarer, men folk gör som de vill.
Stämmer helt och hållet. Massor av mopedbilder visas naturligtvis upp, men text är det dåligt med. Bråk om politik, vad som är lagligt och vilka personer som är PK blir det varje kväll man kan dricka lite helgdricka.
Hynboholm skrev:På Facebook kan man t.ex. läsa och följa allt om välgörenhetsprojektet "barncancer-mopeden".
Mopedlotteriet som avslutades 00,00 igår kväll på en helrenoverad Crescent Compact har dragit in 304000:- till barncancerfonden!
Varje lott kostade 100 kronor och dragningen vem som vinner mopeden sker den 15/10.
Beundransvärt naturligtvis, men de skulle kunna annonsera på andra sidor också för att dra in lite extra pengar.
Hur bra en insamling än är så är det ändå ingen tråd man direkt följer som mopednörd.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Tycker..

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev:Det finns massor med olika grupper för olika intresseområden så det är lätt att inse varför FB har fått så stort genomslag.
Men det går fortfarande inte att följa en renovering om denne person inte skapar en egen grupp för det. Blir mest lösryckta bilder.
Sen har vi facebook flödesriktning vilket gör att programmet sållar bort alla inlägg som de inte tror att jag är intresserad av. Detta gör att man missar en massa saker man skulle vilja se. Jämför en mopedgrupp med en kompis till exempel. När jag och Mona jämför personers sidor eller grupper så listas inläggen olika och vi får inte alls upp samma saker i flödet på grupper. Riktigt dåligt tycker jag.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Tycker..

Inlägg av Micke S »

Ja det är djäkligt irriterande. Redan efter ett par dagar är det svårt att hitta en egen renoveringstråd och fortsätta där man var eller följa någon annans. P
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Re: Tycker..

Inlägg av mallgroda »

Micke S skrev:Ja det är djäkligt irriterande. Redan efter ett par dagar är det svårt att hitta en egen renoveringstråd och fortsätta där man var eller följa någon annans. P
Jag har upptäckt på facebook när vi ändå pratar/skriver om det att går man in på en ex moppesida så finns det en sökfunktion "sök i den här gruppen" i vänsterfältet, skriver man in personens namn man söker som har gjort intressanta inlägg så kommer dom fram

Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Tycker..

Inlägg av Raketsport »

Det är sant, funkar om du känner till personen. Men hur funkar det i grupper, listas inlägg som du redan sett längst ned eller inte visas alls?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Re: Tycker..

Inlägg av mallgroda »

Ingen aning jossan. Jag tycker fortfarande att forum är trevligast och i synnerhet detta :D då det är trevligt att följa alla duktiga som bygger och ger svar på dom frågor som ställs i en trevlig ton. Facebook kan fullständigt spåra ur i vissa trådar
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Tycker..

Inlägg av Raketsport »

Håller med. Facebook är bra på sitt sätt, men det kan som sagt spåra ur :lol:
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Tycker..

Inlägg av HSE »

Värst på fb tycker jag nog är att man kan bli utsatt för en massa konstiga människor som vill vara vän med en. Sånt tar upp en massa tid i onödan...
Skriv svar