Pirks Puma, Jensens "Less than zero", någon som minns dom?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Pirks Puma, Jensens "Less than zero", någon som minns dom?

Inlägg av Coolvette »

Satt och fikade med Micke S i förra veckan och vi snackade lite allmänt och mitt minne kom in på ett par gamla custombyggen.

Jag minns att en lackerare som kallades Pirk byggde en läcker maskin baserad på en engelsk motor kallad Puma.
Läckra detaljer, se på vevhusventilationen från registerkåpan in i ramen som sedan var hålborrad i en högre del för att släppa ut överskottet.
Pirks Puma.jpg
Någon som minns den? Finns den kvar?

Vi pratade om lackeraren Bosse Jensen som Micke hade historier om.
Nu satt jag och drog mig till minnes en cool maskin byggd av Jensen, som jag gillade skarpt, kallad "Less than Zero":
Less than zero 2.jpg
Kanske inte allas favoriter men jag gillar dom, snygga hantverk och säkert hyggligt körbara.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Pirks Puma, Jensens "Less than zero", någon som minns do

Inlägg av Micke S »

Har du också kommit på att du behöver en hoj :wink:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Pirks Puma, Jensens "Less than zero", någon som minns do

Inlägg av Coolvette »

Micke S skrev:Har du också kommit på att du behöver en hoj :wink:
Kanske inte, just nu samlar jag mig för att flytta från huset... 8)

Nostalgi på olika sätt är dock en del av verkligheten, inte för att tycka att allt var bättre förr men bara för att det är kul.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Pirks Puma, Jensens "Less than zero", någon som minns do

Inlägg av Micke S »

Ja vi har ju nått åldern både du och jag att vi har lärt oss att avvakta lite innan vi kliver på något som lockar.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar