Tradera Säljare

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Tradera Säljare

Inlägg av billykid »

Helt otroligt alltså........***??***!!!!**??............ Normalt sett så burkar jag alldrig lägga ut
Bad Comnets på perssoner i nåt formum. Men nu kunde jag inte hejda mig att sprida denna... :cry:

Vann ett fjäderben till Volvo 240? på Tradera till Volvo, trodde jag iaf. :!: :?:

När jag får det så står det SAAB på den... Kontaktar säljaren Hasselhåf, då svara han att han skrivit ett ?
Sist, efter Volvo 240? så menar han att han ej på stått att det är bara till Volvo. Och att han ej sett att
det står SAAB på fjäderbenet...Bedöm skälva om man kan missa vad det står på fjäderbenet...se bilden !!
Bilagor
Ej_240 Bild.1.jpg
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 689
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Tradera Säljare

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Rekord I dumhet?

Visserligen ser man ofta "slemmigt formulerade" annonser i akt o mening att kunna sälja skräp, men detta... :shock:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Tradera Säljare

Inlägg av Micke S »

Du får anmäla honom till Tradera. Dålig säljare som inte är villig att stå för sitt misstag.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Tradera Säljare

Inlägg av billykid »

Urklipp från min mail.....Han är anmäld på Tradera nu...

SV: SV: Du vann budgivningen: Volvo 240 Fjäderben? (295226060)

Från: fredrik.ekendahl@telia.com <fredrik.ekendahl@telia.com>
Skickat: den 13 december 2017 09:10
Till: billykid55@hotmail.com
Ämne: Re: SV: Du vann budgivningen: Volvo 240 Fjäderben? (295226060)

Hej

Det är både detaljerade bilder på varan samt att det står beskrivet att du kan fråga om du undrar något.

Eftersom jag själv inte hade någon kunskap lät jag köparen med hjälp utav dessa bilder Inkl artikelnummer ta reda på själv vad de var till för modell. Avseende frakten är den korrekt med vad jag själv har betalt.

Hade jag sett att det hade stått Saab på benet hade jag annonserat ut det som ett fjäderben till Saab

Polis anmäl gärna. Det vore roligt att se vad de har för resurser för detta.


Med vänlig hälsning Fredrik

----Ursprungligt meddelande----
Från : billykid55@hotmail.com
Datum : 2017-12-13 - 08:54 (UTC)
Till : fredrik.ekendahl@telia.com
Kopia : billykid55@hotmail.com
Ämne : SV: Du vann budgivningen: Volvo 240 Fjäderben? (295226060)
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Tradera Säljare

Inlägg av HVA59 »

Påminner ju lite om vad som hände med forums medlemmen "BertR" för ett tag sedan, han köpte en motor som där stod var en Victoria, men egentligen var det en Franco Morini motor... Den säljaren var väll inte heller så samarbetsvillig... Surt när det är så cocos_acc.gif
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Tradera Säljare

Inlägg av erlan »

ja den där Hasselhåf verkar ha dålig koll på vad han säljer.
hittade den här när jag letade fram några av hanns negativa omdömmen:

"Säljer ett bagagelås Saab med en Volvo nyckel i, som dessutom sitter fast."

tittade även på några av hans auktioner, och beskrivningarna är under all kritik.

erlan
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Tradera Säljare

Inlägg av Patrik »

Man kan ju svara säljaren att istället för polisanmälan så skall det göras en koll med skattemyndigheten istället...

/ P
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Tradera Säljare

Inlägg av billykid »

Patrik skrev:Man kan ju svara säljaren att istället för polisanmälan så skall det göras en koll med skattemyndigheten istället...

/ P
Hmm tänkte också på det då han säljer mycket saker & prylar för en privat person ... :?
Användarens profilbild
twostroker
Inlägg: 34
Blev medlem: 20 sep 2014, 19:01
Ort: Skåne

Re: Tradera Säljare

Inlägg av twostroker »

Lite svårt att tro på att han inte visste vad fjäderbenet var till, då jag råkar veta att denne säljare har sysslat med bilar nästan hela sitt liv och då i huvudsak Saab.

Ni som tycker att han säljer lite mycket prylar för en privatperson bör även kolla dessa säljare "Rulex_hgn" , "Weefer" och "jln82" . Det är samma person allihop...
Yamaha FS1 x4
Puch Maxi
Monarscoot -57
Usch Dakota-77
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Tradera Säljare

Inlägg av billykid »

Tack för infos.... twostroker.. slider_thankyou.gif

Jag tycket det var skumt, när jag fick hans svar ...det såg ja inte, att det står SAAB på fjäderbenet.... :shock:
Men en dag kanske vi råkas då ska han få en björn kram, utan att jag får 3 månader för misshandel.... 8)
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Tradera Säljare

Inlägg av billykid »

La ut hans namn på Tradera. Så nu är jag av stängd, från Tradera i 6 mån.Dumt av mig men det är sant ....han blåset mig!

Ringde Suport på Tradera.....dom stänger ej av HAN.... cocos_acc.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Tradera Säljare

Inlägg av HSE »

Surt när det blir så. En jobbarkompis köpte en gång en mobil från Tradera men fick aldrig någon, säljaren skyllde på postnord ! Efter mycket bråk fick han dock sina pengar tillbaka så det löste sig till slut. Själv blev jag utsatt för ett bedrägeri via PayPal, upptäckte att de dragit 300 kr jag inte kände igen. När jag kollade var det för dataprogram till ett företag Bluewater, en sökning på det företaget visade att det var ett företag som utnyttjades för bedrägerier. Anmälde/reklamerade det hela till PayPal men fick svar som i stort sett sade att de enda de kunde göra vara att låsa företaget från uttag på mitt konto och det hade jag redan gjort själv :shock: Så jag avskrev de trehundra, inte lönt att gräva ned sig för den summan, antar att det är vad skurkarna räknar med därav summan och dataprogram räknar de väl också att man inte har 100% koll på vad man köpt...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Tradera Säljare

Inlägg av Micke S »

Ja det förkommer en del trix via Paypal. Vanligt är t.ex. att om man någon gång betalar för ett antivirusprogram och sedan dras årskostnaden automatisk nästa år o.s.v. Enda sättet att få stopp på det är att spärra företaget från Paypalkontot. Eftersom kostnaden är så pass liten är det inte säkert att man märker det överhuvudtaget om man inte kollar betalningshistoriken.

Men i många fall kan Paypal ge ett skydd om det t.ex. sker felaktiga leveranser och ett företag krånglar med återbetalning.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Tradera Säljare

Inlägg av billykid »

i många fall kan Paypal ge ett skydd om det t.ex. sker felaktiga leveranser och ett företag krånglar med återbetalning.

Ja det är sant Micke att PayPal har ett skydd som kan hjälpa drabbade. Har alldrig själv haft några problem med PayPal.. :!:
Problemet är ej betalningen utan en stor skojare som ljuger. Visst kan man bli snopen många gånger på Tradera, det kan jag
ta..:D. men jag tar ej såna Grodor som att kala en sak för Volvo när det är SAAB.. :twisted:

Men kollade upp dessa på Tradera "Hasselhåf" "Rulex_hgn" , "Weefer" och "jln82" . Det är samma person allihop...
och som twostroker så säljer han mycket ..70% är SAAB delar på alla hans Tradera anoserna.... :evil:
Skriv svar