strålkastare Niox W 90 S

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

strålkastare Niox W 90 S

Inlägg av bryggaren »

Hej. Någon som veta vad denna passar till? Puch? Flak/paketmoppe? Diameter över glas ca 90 mm.


Bild
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: strålkastare Niox W 90 S

Inlägg av erlan »

hade du inte påstått att den var till nån moppe, så hade jag gissat på arbetslampa till en snöslunga.

erlan
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Re: strålkastare Niox W 90 S

Inlägg av bryggaren »

Kan så vara, men den låg med en massa flakmoppegrejer jag köpte en gång. När jag gogglar får jag fram ett glas till Puch. Glaset SPmärkt och lampa 6v 15/15w talar för moped.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: strålkastare Niox W 90 S

Inlägg av HSE »

Har säkert suttit på en flakmoped men ser ut som ett hopplock med huset från en lampa av typen som används ex som arbetsbelysning på traktorer som parats ihop med delar från mopedstrålkastare. Man tager vad man haver på lager :)
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: strålkastare Niox W 90 S

Inlägg av 56:an »

En del såna där halvmoderna Niox belysningar som satt på sena 70 och 80-tals mopeder har ingen avbländning har jag konstaterat och det är en lampa med bara en tråd. Finns ingen omkopplare på styret heller utan bara en till och från knapp på lyktan som brukar vara av plast.

Hur går det här ihop med mopedlagen som krävde avbländningsbar strålkastare eller är det bara importerade utlandsmopeder jag stött på? :roll:
DrSasha
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 dec 2017, 06:42

Re: strålkastare Niox W 90 S

Inlägg av DrSasha »

I’m interested in this light for a project-
Can you please email me
Sashaatuda@gmail.com
Skriv svar