Ja visst är den cool bara för att den är så o-cool.Mariestad skrev:Ny reggad och läst alla sidor.
Är bara att skrota skiten.....
Jag hatade maxi när jag var 15 för 22 årsen.
Men nu vill jag ha en själv efter läst din tråd.
Den väger bara runt 42kg, hälften mot vad DT:n jag hade vägde, vikt är ju också effekt
Spar ca 6hk mot DT:n och 4-5hk mot en Dakota eller Zundapp på det för samma vikt effekt förhållande på en lagom tjock gubbe om man får ut runt 15hk på denna som är grundmålet.
Sedan förlorar man säkert en del på den enkla slirkopplingen jmf med ett smalare effektband och högre effekt som man kan ha med växellåda.
Det beror naturligtvis också på hur brett effekt band man får ut, men lite kul är det att prova något annat.
Man får vara lite försiktig med avgas duration t ex och låta pipan tvångsmata det hela med lite lägre effekt som resultat är filosofin för att få lite bredare effektband.
De kör tydligen race med de här gubb mopparna, antagligen därför man kan få tag på den koppling jag skaffat t ex:
https://www.youtube.com/watch?v=XUl8jUoygAo&t=228s
Låter som när man kör motorsåg
Här är fler roliga klipp på ibland obskyrare viktkompensationer:
https://www.youtube.com/watch?v=zRq7I9HuqLw
https://www.youtube.com/watch?v=L1Pu5Mu ... 5s&index=2