Inbjudan till Kopparbergsvändan Söndag 8 Juli

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inbjudan till Kopparbergsvändan Söndag 8 Juli

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Är det någon här som är sugen att hänga med på en lite längre moppetur med gruvtema d.v.s besök vid en massa gruvor och gruvhål mellan Grängesberg och Kopparberg.
Något vässad moppe är väl att föredra för att vi ska hinna med alla spännande platser under dagen.

När: Söndag 8 Juli, Start kl 10.
Var: Samling vid Cassels i Grängesberg http://kartor.eniro.se/m/9Oltk
Hur: Ta med fika och något att grilla, full bensintank rekommenderas.

OBS! vi åker oavsett väder......

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vädret är ju bara ett inslag i helheten :lol:
Klart det blir åka av , säkert i strålande sol också <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Klart det blir åka av , säkert i strålande sol också
Kul att du hänger på.
Vi var faktiskt ute och rekognoserade igår och det blir riktigt fina vägar och spännande besöksmål på den här moppeturen....

Sen är det väl som ordspråket säger "det finns inget dåligt väder, bara dåliga tändhattar" :D <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Kom ihåg regnkläder! <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom har redan börjat att visa bättre väder tidigare <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det nu mot förmodan inte skulle bli grillväder på Söndag så stannar vi och käkar Kioskmat eller Pizza i Kopparberg istället. <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm
Inlägg: 442
Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har ju laddat för detta ett tag nu men en jobbande sambo och tre ungjävlar att underhålla ställer till det... eller rättare sagt så en bror som tydligen tyckte att det var viktigare att försöka knipa en medalj i konstflygning istället för at sitta barnvakt ställer till det! jag har ingen barnvakt!! och känner stor ångest för att inte kunna delta ..som det ser ut nu i allafall... har mekat hela veckan inför detta .. fan! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråkigt ... Själv åker jag Sachs så jag har bara tankat 8)
Jag har lite tur då min äkta hälft också jobbar men ungarna har nåt den åldern att dom klarar sig själva. Mkt bra när det gäller mopedåkning <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm
Inlägg: 442
Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har jag pratat med min bror igen och det verkar nu som om jag kommer iväg!!det vore toppen! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt ... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns några bilder från Kopparbergsvändan här: http://kannjack.forum24.se/kannjack-about654-0-asc-0.html <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm
Inlägg: 442
Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->satt och läste kompendiet vi fick för att kunna plugga på..fint!! och vilken framtidstro man hade -74...och vilken bitterhet -79 när allt slog igen...då med malm för 30 år till....tur i oturen att man inte tog upp det på turen för då hade man inte kunnat läsa det nu! tack cobra 5000 med kumpaner.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:satt och läste kompendiet vi fick för att kunna plugga på..fint!! och vilken framtidstro man hade -74...och vilken bitterhet -79 när allt slog igen...då med malm för 30 år till....tur i oturen att man inte tog upp det på turen för då hade man inte kunnat läsa det nu! tack cobra 5000 med kumpaner..
Kul att du uppskattade moppeturen trots "regnskuren", nu kan ju vädret bara bli bättre vid nästa åkning......

Om du är intresserad av lite gruvnostalgi från Grängesberg så kolla här: http://www.matswillen.se/gruvan/index.html <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar