ingen gnista sachs

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

ingen gnista sachs

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har fåt något tänings fel på min sachs.
i början gick den en bit och sen dog och sen gick den kortare och kortare och nu får jag ingen gnista alls.
jag har byt tändstift och kollat brytarna utan resultat.
så vad kan felet vara? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle byta både tändspole och kondensator på den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går det att mäta vad som är trasigt på något sätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja med rätta mätinstrumenten går det att kolla vilken av de som inte är funktionsduglig, kolla om någon i närheten har sådana instrument eller åk in på firmor och fråga.
Eftersom den startar och sedan dör så är det till största sannolikhet kondensatorn. Ett typisk på ledtråd på att kondensatorn är slut är att den motorn startar när den är kall men dör så fort den blir varm. Till slut startar den inte alls. Jag skulle helt enkelt bara byta kondensator och se om det hjälper. Den kostar inte många kronor. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Petrolhead69
Inlägg: 24
Blev medlem: 21 feb 2013, 00:00
Ort: Svanå

Inlägg av Petrolhead69 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På min Sachs hade muttern på brytarna lossnat lite så jag fick ingen gnista
Drog åt den lite o den startade direkt. Så kolla att allt sitter fast ordentligt först. <!-- </EdIndex> --></div>
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->böt kondringen idag utan resultat...
då han det bara vara tändspolen. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar