Sachs 4pet med 80cc cylinder.. Vad är detta för motor!?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tippset hade jag inte riktigt tänkt på.. Men nummrerna är samma på båda sidor, 37. Verkar bara bli mer förvirrad desto mer jag rotar i ämnet :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan garantera dig att det där är ett ihopplock av vad som har funnits på hyllan!!! Man kan blanda och ge lite hur som helst mellan de där motorerna, om man vill. Lycka till!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för de. Kan då säga att 80cc cylindern med topp och kolv är till salu om någon här är intreserad.. Vad bör passa på min motor nu då med korta vevstaken :?: vill inte köpa till den igen något som inte passar helt enkelt :oops: .

Tacksam för svar! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan vara intr av sylle-topp-kolv till min EKF, hur är den i loppet ? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cylindern kräver 48 i slag <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade köpt ett 80cc block på e-bay i Tyskland och hissat på din 80cc cylinder. Då får du ju 5 växlar på köpet samt att de inte brukar vara så sönderkörda och söndermekade som 50cc. De brukar inte bli så dyra. Men efter vad jag förstår så är det inte ovanligt att de har glapp i vevlagret, det har inte 50cc i lika hög utsträckning. Det kan vara värt det om din cylinder och kolv är i bra skick. Det finns faktiskt ett 80cc block på tradera nu. Han skriver att det är ett 50cc men det är det inte. Det är ett 80cc vattenkylt men det spelar ingen roll, du kan sätta på ditt luftkylda på den.

http://www.tradera.com/5vaxl-sachs-motor--auktion_100896026 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Läste lite på tråden här, har ett tipps.

En tysk sida som har de flesta Sachs motorer.

Men man kan kolla på bilder å jämföra artNr. på olika motorer !!!

Kolla den länk: http://home.arcor.de/wawa4/index.htm

Mvh billykid <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar