I stället för Bing 15, vilken förgasare ska man välja?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->KÖPT! :lol:
Någon som har/vet var det finns en trottelnål med bricka att få tag i? Ja, sedan ett luftfilter förstås. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag tycker att fuggen ser lite småborrad ut - kanske en synvilla... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hm, säger du det? Har kollat med lite bilder jag hade, där ser hålet lika stort ut. Håller med att det ser ut som något varit inne och vänt i insuget. Vi får se när den kommer. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan ju bara vara nån som börjat putsa och det är det man ser isf :) håll tummarna <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Hm, säger du det? Har kollat med lite bilder jag hade, där ser hålet lika stort ut. Håller med att det ser ut som något varit inne och vänt i insuget. Vi får se när den kommer.

Hej !


Tror de kan se ut så där original ibland.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla nya Norscand katalogen, 15mm förgasare till Flinta och ILO <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, se där ja! Och nu dök priserna på Tradera direkt, snacka om marknadsekomisk effekt (tillgång och efterfrågan, ni vet). 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007
Inlägg: 164
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:00
Ort: Hässelby, Stockholm

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skyldig, kom med posten idag! :lol:

Bild

Ska bli spännande att se om det blir någon skillnad på flintan nu... <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s
Inlägg: 192
Blev medlem: 20 jul 2008, 23:00
Ort: KÖPING

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska bli spännande o se om du får plats med den för flottören sitter ju på fel sida på den där, får du dit den kommer det bli bra ryt i maskin, min blev bra pigg med hemmapajsad 15mm ursprungligen en 12mm med flottören på vänster sida. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BingO :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sådan numera på en av mina qvarnor med äggmotor. Flottörhuset lutar lite, men den startade på första trampen efter montering och går klockrent så den kommer säkert att funka bra även på en flintamotor. Lite tight mellan växelarmen och luftfiltret men det går. Det man får göra är att anpassa skruvhålen mot pinnbultarna vid insuget. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Intressant att det finns nya att köpa. Jag sålde en på Tradera för 1300:-. Månaden innan så fick man slanta 1500-2200 för en komplett. :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar