RödMyra/Rödkvarna....skogsfynd!

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

RödMyra/Rödkvarna....skogsfynd!

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Historian bakom denna bågen lyder så här.

Kompisen hade gått förbi en ladugård några gånger under det senaste året, vid denna ladugård så ser han denna ramen skymd, nyfiken som han var så klurade han, men vågade inte gå och kika, då bonden kanske skulle bli arg.

Men då en dag, så var bonden ute och rensade ladugården, på massa prylar han skulle köra till tippen, snacka om att kompisen blev förvånad när han tänkte slänga denna MC. Han frågade lite försiktigt om han fick ta den, och givetvis så fick han det, fick den till och med hem körd.

Så frågade han om jag ville ha den, javisst sade jag! Och nu ska den customiseras.

Ja, denna har stått lutad mot väggen hemma länge nu, o ikväll fick jag tummen ur och skaffa grejjer och börja slipa med.

Framgaffelns överfall (tror jag det heter?) Går och rädda, toppen är bortplockad och blästrad, ska slipa den något, då den blivit skadad.

Bild

Så ser den ut för närvarande, farbror rost har varit framme och hackat sig in i ramen, men ska åtgärda det, då detta ska bli en chopper moppe.

Bilden kanske är lite stor, men vet inte hur det funkar 100% än.

En annan framgaffel ska ordnas, vet inte vad eller hur bara, men det ska lösa sig det med. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ballt! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Ballt! 8)
Förhoppningsvis så ska jag ha tag på en 125/250 gaffel med skiva, eller om det blir trumma, men längre ska han bli i fronten iaf!:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:
SachsMekarn skrev:Ballt! 8)
Förhoppningsvis så ska jag ha tag på en 125/250 gaffel med skiva, eller om det blir trumma, men längre ska han bli i fronten iaf!:)
Ska bli kul att följa Lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alf, tackar och bockar, har slipat lite idag, och grav rost finns, men ska åtgärdas.

Annars är ramen frisk och bra, så en bra grund.

Har även börjat smida lite på ett annat bygge, YZ80cc luftkyld crossram, som jag ska montera en 125cc 4-takts motor i, från någon kina hoj.

Bild

Ska bli en liten grus sprättare. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Alf, tackar och bockar, har slipat lite idag, och grav rost finns, men ska åtgärdas.

Annars är ramen frisk och bra, så en bra grund.

Har även börjat smida lite på ett annat bygge, YZ80cc luftkyld crossram, som jag ska montera en 125cc 4-takts motor i, från någon kina hoj.

Bild

Ska bli en liten grus sprättare. hehe
Det ska också bli kul att följa hoppas att du visar mer om yamahan :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Naturligtvis blir det mer update om yzan likaså. Vet inte när jag får hem motorn bara:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska bli kul att följa! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yzan kommer läggas åt sidan, då jag ska nalla en del prylar, såsom distanser o dyligt till DTn.

Rödmyran letar jag framgaffel o sånt till, så ligger oxå på is, men helt dött är det inte! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar