SIS V4 Super
Re: SIS V4 Super
Instämmer. Väldigt bra jobbat!
Re: SIS V4 Super
Styret skulle man kunna kalla ålderstecken men jag tänker inte kasta sten i glashus Väldigt smakfull pyttipanna i övrigt. Kanske skulle göra något med en av mina Puch-motorer.
Fram Framoped M41, Victoria Vicky III
Casal K190, Puch Montana, Puch Monza
Rizzato Satan
Casal K190, Puch Montana, Puch Monza
Rizzato Satan
Re: SIS V4 Super
Ja precis, så nu har jag skaffat ett nytt lågt styre. Platt som ett m-lenker fast med runda hörn. Som en mås... änna.
Re: SIS V4 Super
Den fina Puchmotorn började låta märkligt i somras, och eftersom jag gärna ville fortsätta köra samma vecka gjorde jag en "Mustang"
Re: SIS V4 Super
Ja, det funkar ju det också. Hur gjorde du med motorfästen?
Fram Framoped M41, Victoria Vicky III
Casal K190, Puch Montana, Puch Monza
Rizzato Satan
Casal K190, Puch Montana, Puch Monza
Rizzato Satan
Re: SIS V4 Super
Jag svetsade ihop en adapter till de bakre fästena, men det under i motorbågarna fick göras om helt och hållet. Bågarna fick dessutom flyttas upp en bit. Eller om det var neråt... jag minns inte. Men det var ganska lätt.
Man kan skymta den bakre övre motorbulten här på bilden. Men den går alltså inte genom motorn utan håller bara adaptern. Ramen är jättebred just där så det fanns gott om plats.
Man kan skymta den bakre övre motorbulten här på bilden. Men den går alltså inte genom motorn utan håller bara adaptern. Ramen är jättebred just där så det fanns gott om plats.
Re: SIS V4 Super
Du får det att låta så lätt...
Fram Framoped M41, Victoria Vicky III
Casal K190, Puch Montana, Puch Monza
Rizzato Satan
Casal K190, Puch Montana, Puch Monza
Rizzato Satan
Re: SIS V4 Super
Jo men det var ganska lätt. Jag borrade hål i några plattjärn, skruvade fast dem lite halvlöst på motorn och måttade in så det såg bra ut. Sen målade jag med en penna genom bulthålen i ramen och borrade de bakre hålen i plattjärnen. Det blev en del sågande men med några rörbitar och bultarna på plats var det bara att loppa ihop det. Det blir ju dessutom inga våldsamma krafter där eftersom motorn sitter i fästet undertill.
Re: SIS V4 Super
Snyggt som fasen, borde nog suttit en Zundapp original.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: SIS V4 Super
Ja eller en högerdrevad med stor cylinder. Men den ser inte illa ut original heller. Fläktkylningen bygger ju på lite.
Re: SIS V4 Super
Man blir ju liiite avis på utrymmet, men det ska gå ju.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: SIS V4 Super
Arrangemanget påminner om min sån här. Det blev till att sätta förgasaren på utsidan.
Re: SIS V4 Super
Nya hjul!
Skönt att slippa det konstiga glappa och skeva originalnavet bak och det gråmurriga Casal-hjulet framtill.
Skönt att slippa det konstiga glappa och skeva originalnavet bak och det gråmurriga Casal-hjulet framtill.
Re: SIS V4 Super
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....