Hjälp mig !!!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Assar321
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 apr 2024, 15:51

Hjälp mig !!!

Inlägg av Assar321 »

Hej alla har en sf3 som har ett störigt problem… Efter att jag startar den och gasar går varvtalet bara till 5000 och låter lite hackigt, den kryper långsamt iväg då och varvtalet stiger långsamt och låter hackigt, ända tills den kommit upp till 9000 varv, då försvinner problemet och den går fint tills att den varit avstängd en stund! Störigt problem snälla hjälp!! slider_thankyou.gif
Tillotson
Inlägg: 59
Blev medlem: 09 apr 2021, 18:22

Re: Hjälp mig !!!

Inlägg av Tillotson »

Automatchoken ger ju fetare blandning i början och sen stänger choken av efter en stund, det är ju helt normalt att motorn inte går rent med choken aktiverad. Jag har inte skruvat med en Peugeot sf3, det här forumet är till för gamla veteranmopeder och det är nog större chans att du får bättre svar på ett forum som är till för moderna mopeder med finesser som cdi-box, automatchoke, variatortransmission etc. Testa att koppla ur automatchoken och kolla om det blir nån skillnad, då kan du ju utesluta den i alla fall, automatchoken är alltid på med tändningen och stänger av efter en stund när den värmts upp av strömmen samtidigt som motorn värmts upp. Kontakten till automatchoken brukar gå att hitta i närheten av förgasaren, följ bara strömkablarna som går till förgasaren, dra isär kontakten och testa hur motorn går med choken på hela tiden.
Assar321
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 apr 2024, 15:51

Re: Hjälp mig !!!

Inlägg av Assar321 »

Ska testa!
Skriv svar