Polera rostfria skärmar och övrigt krom

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
Kirre
Inlägg: 383
Blev medlem: 07 okt 2008, 23:00
Ort: Kalmar

Polera rostfria skärmar och övrigt krom

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar om det är någon som har några bra tips på polermedel till rostfritt och krom?
Autosol är ett alternativ men är intresserad att veta om det finns bättre.
Kan man lägga på ex vax efter polering för att få ett bättre resultat?

Har köpt rostfria skärmar och lite övriga kromdelar till mitt ren objekt som är i ganska bra skick men skulle bli bättre med lite putsning och rengöring!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova med häxans silverputs, tycker detta funkar fint, på mycke kromdelar..ett vax kan oxå vara bra efteråt eftersom det är vattenavisande.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta det lungt med slipande medel, typ häxans och autosol, jag har nån bra läng i burken, återkommer med den <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla här och spegla er i glansen, för på den här sidan är det blankt :D

Polering av rostfritt- alu och andra goa metaller, här får du tips eller hjälp, tyvvär håller han på med p..shar men dom kan ju få blänka dom också

http://www.polerverkstan.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he han lär nog ta betalt för produkterna... :wink:
försöker nog med egna knep...har ju varit bilrekondare i väldigt många år nu.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:har ju varit bilrekondare i väldigt många år nu.. 8)
Edstrands? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:he-he han lär nog ta betalt för produkterna... :wink: .. 8)
Ja man brukar ju få vad man betalar för.... betalar man för sandpapper och vill ha kromyta så får man repor på köpet slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får nog hålla med Raketaren här, de flesta säljare av såna här produkter är duktiga på att påpeka att just deras medel är de bästa, i själva verket är det väl vanligt slip- och polervax han använder, det viktigaste är att anpassa slipmetod och hastighet i förhållande till vilket medel man använder så det inte går varmt eftersom det lätt blir flammigt och till och med kan bli gropar i vissa metaller. Rostfritt är ju ett ganska hårt material så det är inte lika känsligt som aluminium, har själv fått mycket bra resultat med bland annat Autosol, rubbing och polervax, jag har till och med provat Vim och det har blivit duktigt blankt både med och utan polermaskin men vaxning efteråt är bra hursomhelst för att få en skyddande yta. Har hört om folk som använder tandkräm som polerpasta med utmärkt resultat, det har jag dock inte provat själv, ännu... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) 8) jag säger bara 8) blank å fin är dom
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lordhelmet skrev:Har hört om folk som använder tandkräm som polerpasta med utmärkt resultat, det har jag dock inte provat själv, ännu... 8)
Javisst, tandkräm funkar. Det är ju sand och stenkross i alla tandkrämer. Har provat, men inte på mopparna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hört talas om att använda en rostad brödskiva :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar