Min nya Volvo 240
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snabba på nu Volvodiggare....
http://www.tradera.com/kamdrevsverktyg-till-volvo-240--auktion_101139_146623620 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/kamdrevsverktyg-till-volvo-240--auktion_101139_146623620 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men väldigt bra o ha om man skruvar B18/20, underlättar en del för att få loss kamdrevet helt. <!-- </EdIndex> --></div>
Den där var ju dock till B18/B20, så det är ju bara 240 75-76 med B20 det passar i 240 serien.56:an skrev:Snabba på nu Volvodiggare....
http://www.tradera.com/kamdrevsverktyg-till-volvo-240--auktion_101139_146623620
Men väldigt bra o ha om man skruvar B18/20, underlättar en del för att få loss kamdrevet helt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på tal om fjädrar, kollade på biltema för nån månad sen de har 3 olika fjäder typer till 240 fram, diesel/glt-turbo och sen vanliga gl fjädrar.
diesel fjädrarna var grövst och längst sen glt fjädrarna som var lite tunnare och nästan lika långa. Och sen gl fjädrarna som var tunnast och kortast dvs standard fjädrarna.
om en vill ha hårdare fjädring fram och bak men inte skyhög bil så skulle ju diesel fjädrarna. och sen 245ans lastfjädrar eller 245ans standard fjädrar beroende på om de e sedan eller kombi, kapade till rätt längd vara bra.
lägg upp bilder på din 240 så får vi(iallafal jag) se <!-- </EdIndex> --></div>
diesel fjädrarna var grövst och längst sen glt fjädrarna som var lite tunnare och nästan lika långa. Och sen gl fjädrarna som var tunnast och kortast dvs standard fjädrarna.
om en vill ha hårdare fjädring fram och bak men inte skyhög bil så skulle ju diesel fjädrarna. och sen 245ans lastfjädrar eller 245ans standard fjädrar beroende på om de e sedan eller kombi, kapade till rätt längd vara bra.
lägg upp bilder på din 240 så får vi(iallafal jag) se <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 113
- Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
- Ort: Lillla byn Kolbäck
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har glömt att uppdatera på ett litet tag Volvo'n är nu besiktad 1 år till
ingen spansk flaga (körförbud) eller tvåor, men 3st bra att veta:
hjulhus bak båda sidor rostskadat, stomme tvärbalk bakre rostskadad, golv rostskadat, allt kommer att fixas så fort det blir lite varmare
bromsvärdena var mycket jämna och bra enligt besiktningsmanen, Vänster fram: 1,4. Höger fram: 1,4. Vänster bak: 1,1. Höger bak: 1,1.
Slänger in lite nya bilder på'n också
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
ingen spansk flaga (körförbud) eller tvåor, men 3st bra att veta:
hjulhus bak båda sidor rostskadat, stomme tvärbalk bakre rostskadad, golv rostskadat, allt kommer att fixas så fort det blir lite varmare
bromsvärdena var mycket jämna och bra enligt besiktningsmanen, Vänster fram: 1,4. Höger fram: 1,4. Vänster bak: 1,1. Höger bak: 1,1.
Slänger in lite nya bilder på'n också
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 113
- Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
- Ort: Lillla byn Kolbäck
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
De är en 88a <!-- </EdIndex> --></div>Tobbe-38 skrev:Fint, se bara till att få den anmärkta rosten fixad, för det sprider sig fort:shock:
Bort med rostdöljarlisterna det är det är där de börjar sen är det försent när rosten tittar fram ovanför listerna
Vad är det för årsmodell?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skönt ... fick för mig ett tag att det stod volvo och köregenskaper i samma mening <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Och vad är det för ET på dom da? Fel ET ger bilen kass köregenskaper, men det kanske inte spelar någon roll bara det är fräckt. (men det kan också påverka säkerheten om du inte visste det).