en mindre renovering av en crescent 1256 champion *special*

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska ta mig an den här oxå nu till veckan, med lite tur kanske jag kan få på den en lackering, Lackar-Emil verkar ju haen stund över åt min specialare.. :lol:

köpte ju ett skapligt verktyg idag oxå på tradera för stödmonteringen på MCB ser ut på bilden av det att kunna funka fint.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:ska ta mig an den här oxå nu till veckan, med lite tur kanske jag kan få på den en lackering, Lackar-Emil verkar ju haen stund över åt min specialare.. :lol:

köpte ju ett skapligt verktyg idag oxå på tradera för stödmonteringen på MCB ser ut på bilden av det att kunna funka fint..
så de va du som köpte de verktyget. ja skulle lägga bud igår men glömde de! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Raketaren skrev:ska ta mig an den här oxå nu till veckan, med lite tur kanske jag kan få på den en lackering, Lackar-Emil verkar ju haen stund över åt min specialare.. :lol:

köpte ju ett skapligt verktyg idag oxå på tradera för stödmonteringen på MCB ser ut på bilden av det att kunna funka fint..
så de va du som köpte de verktyget. ja skulle lägga bud igår men glömde de!

tyckte det passade bra på min verktygstavla... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har även pysslat lite med den här idag..har demonterat det felaktiga lyktfästet tror nog det är från nån dakota pressningen passade då inte mot skärmen :?

grävde fram ett nos originalfäste å monterade på en annan modell av baklykta :lol: det ska ju bli lite custom av det här.. :wink: framgaffeln är oxå ren nu, men är nog i akut behov av en bättre framskärm, någon som har en över,, :D är intresserad av den isåfall...kommer lite bilder på det här senare idag.. 8) ramen ligger fortfarande på lackeringen det ska bli spännande å se det kommande resultatet på den.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lägger in lite bilder nu på dagens prövningar.. :wink:

putsade till gaffeln lite så den ser faktiskt hygglig ut nu..

dessvärre är skärmen väldigt bucklig så jag är i behov av en ersättare där..någon som har en till salu :?: hör av er i såfall..

Bild


mixtrade till ett bättre bakljus oxå..det som satt där tidigare hade fel skärmfäste och glaset saknade en bit så det blev bäst att ta bort det... :wink:

den nya lyktan blir ju en del av customiseringen och givetvis ett original nosfäste.. :lol:


Bild

den blir ju rätt tunn i allafall... :P kommer mer här inom kort... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:lägger in lite bilder nu på dagens prövningar.. :wink:

putsade till gaffeln lite så den ser faktiskt hygglig ut nu..

dessvärre är skärmen väldigt bucklig så jag är i behov av en ersättare där..någon som har en till salu :?: hör av er i såfall..

Bild


mixtrade till ett bättre bakljus oxå..det som satt där tidigare hade fel skärmfäste och glaset saknade en bit så det blev bäst att ta bort det... :wink:

den nya lyktan blir ju en del av customiseringen och givetvis ett original nosfäste.. :lol:


Bild

den blir ju rätt tunn i allafall... :P kommer mer här inom kort... :wink:
nej inte den lyktn. den skriker cykel. måste finnas ngt snyggare att finna. bra puts på gaffeln förresten! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vi får se vad som händer med baklyktan....är oxå ruskigt sugen på ett raketbakljus på den...men pottan och ljuset kostar ju oftast en förmögenhet exakt som även en bigger original gör så jag får fundera ut nåt..denna är bättre än inget just nu i allafall... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:vi får se vad som händer med baklyktan....är oxå ruskigt sugen på ett raketbakljus på den...men pottan och ljuset kostar ju oftast en förmögenhet exakt som även en bigger original gör så jag får fundera ut nåt..denna är bättre än inget just nu i allafall... :lol:
ja har ögonen öppna åt dig. räcker ju med lykta utn fästplåt eftersom du har den redan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Raketaren skrev:vi får se vad som händer med baklyktan....är oxå ruskigt sugen på ett raketbakljus på den...men pottan och ljuset kostar ju oftast en förmögenhet exakt som även en bigger original gör så jag får fundera ut nåt..denna är bättre än inget just nu i allafall... :lol:
ja har ögonen öppna åt dig. räcker ju med lykta utn fästplåt eftersom du har den redan.
låter ju fint niklas :wink: hoppas ju förstås på att hitta ett lykthus till det gammla raketljuset... :roll: tror det hade blitt fränast.. 8)

nåja hur som helst bakskärmen är ju rengjord nu, monterade det provisoriska bakljuset ändå så länge... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skärmen är ju hyggligt ren nu..men inte felfri tyvärr..nåja det är ju en gammal moped så vad kan man förvänta sig.. :wink:

håller ju med niklas att baklyktan blir för tam för det här sedan den provmonterats.. :?

Bild

hittade ju igen den trasiga lampkoppen jag hade tänkt använda till crazy tajpen, blir nog till att laga den och försöka sig på att få tag på ett raketbaklyse.. :lol:

Bild


ska putsa av färgen på den och försöka svetsa sprickorna i huset..borde ju funka.. :) tror det blir bättre stuk med en sådan här baklykta..om det går att komma över själva insatsen till den.. staff_36-1


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
barr3
Inlägg: 506
Blev medlem: 06 okt 2009, 23:00
Ort: rimbo

Inlägg av barr3 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra puts!!
Om de inte blir raket lysse så köper jag gärna hållaren till 1250-1'an <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
barr3 skrev:Bra puts!!
Om de inte blir raket lysse så köper jag gärna hållaren till 1250-1'an

he-he jo det är ju en början till puts i allafall...önskar man vore lika effektiv som tture men så blankt klarar man ju inte av.. :wink:

tänker nog försöka använda koppen från e-typelyset den behöver ju förstås lite kärlek för att bli bra.. [flirt] <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går ju en aning trögt nu...har ju lyckets bli förkyld så man ligger ju mest... :cold: :offtobed: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du fotat bucklorna på framskärmen? Har ibland svårt att få upp bilder som du lagt upp. Tyvärr... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ge honom en kurs i hur man gör vetja :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar