Puchlo Monarped, Puchlo Monarscoot och Rostig Fs1Monarscoot

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev:
Pop skrev:trevligt med fler från nyköping!

lycka till med ett skönt bygget så kanske man får se dig i sommar!
Tackar, jo vi kanske ses i sommar. Vad ska man hålla utkik efter för´moped?
en Maxi2000.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
volvomannen skrev:Läcker moppe du har där.
Tackar: :D

Tack Erlan. <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh
Inlägg: 225
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag vet så finns det ingen solfjädertopp till supertherm utan endast till minitherm, men jag kan ju ha fel förstås. Men kolla upp det innan det blir beställning så det inte blir fel. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pops moped

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=8576&mforum=raketsport

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Vad jag vet så finns det ingen solfjädertopp till supertherm utan endast till minitherm, men jag kan ju ha fel förstås. Men kolla upp det innan det blir beställning så det inte blir fel.
Tror du har helt rätt där. Men jag har en lösning på det problemet. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
precis, tack för hjälpen!

det är väl den du ska kolla efter, eller en guldig puch maxi, eller röd solex. förmodar att du även åker lite bil på somrarna, så då har du kanske sett den bruna golf ettan med jetta front och twingo soltak. det är väl mest den jag huserar i även om jag inte kör <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här hade jag en av varje modell av superterm antar att du gör lika som mig
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pop, ska hålla utkik efter bruna Golfen. Om du gillar Vw lär du säkert känna Smurfen?
Jag åker Bmw blåmet 635 csi på sommaren, tidigare svart Bmw 02 touring turbo


Exakt, så har jag tänkt att göra, Men bild två och tre, vad är det för cylinder och topp på de :shock: Stora Sachs toppen och 80cc?
Räcker kylförmågan till även om man moddar cyllen?

Startade Mamban för första gången sedan ihopmonteringen, all el fungerar utom bromsljuset som jag valde att inte koppla in. :D
Motorn går fenomenalt fint, även om cyllen är något sliten högst upp i loppet, tror jag måste fixa iordning orginalavgassystemet och provköra lite. Borde få hem nytt framdrev imorgon. Kanske måste fixa nya bromsbackar bak innan, de verkar inte ta något vidare.

635an
Bild
gamla 02an(den svarta)
Bild
Min Monarped, Min morfars pappas gamla. Går som en klocka, dock inte fort.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev: Exakt, så har jag tänkt att göra, Men bild två och tre, vad är det för cylinder och topp på de :shock: Stora Sachs toppen och 80cc?
Räcker kylförmågan till även om man moddar cyllen?
Det där måste vara KS125-motorer... <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På 68an gs 125 19 hp och på sport combinetten ks 125 17 hp angående kylningen på nerslipad superterm ingen fara har även haft en nerslipad till ks 75 päronmodell <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, den där bmw har man sett några gånger, riktigt snygg! och fet utan att vara vulgär :wink:

känner och känner, vet mycket väl vem han är och har blivit några konversationer och många frågor och svar.

den bruna golfen brukar stå nere i högbrunn man ser den när man kommer över viadukten om den står ute på vägen. men vanligast är att det pillas med den. nu på fredag åker vi i väg och ska inhandla en 2.0 liter motorn, byta ut 1.8 som sitter i. som är utbytt för två år sedan från en 1.6. elias heter killen som äger den, trevlig som attans!

mycket off topic. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Inlägg: 245
Blev medlem: 08 dec 2012, 00:00
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är det som är så bra med en Egen tråd, man bestämmer ju själv vad som är off topic.

Gött med kylningen Cobra, då känner jag mig lugn.

Kom på en ny fråga. Fungerar det med mitt gamla insug från päroncyllen på den nya 70cc? <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det tror jag inte, det är ett mindre c/c avstånd mellan pinnbultarna på päron och fläktkylda cylindrar <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh
Inlägg: 225
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men solfjädertoppen är väl anpassad för en minitherm? 70cc super och minitherm ska väl vara exakt samma cylinder portmässigt, så att köpa en supertherm och såga ner den verkar lite onödigt? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Petrolhead
Inlägg: 155
Blev medlem: 28 sep 2010, 23:00
Ort: Hökarängen... Stockholm...
Kontakt:

re:

Inlägg av Petrolhead »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->RN har solfjäder till minitherm:
http://www.rnmotor.eu/zundapp-delar/cylindertopplock/solfjader-topplock-70-cc.html
Minithermen 70cc har lite högre avgasduration orginal och varvar lite mer än Supertherm 70cc
Mini har 32mm avgasstos mot 36mm på Super, dock så är det inget som märks.

Mvh
JOhan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar