Petrolhead skrev:Nja, håller inte med...
Styret ska/måste var lite före linjen från gaffeln, samma eller ännu värre bakom den tänkta linjen är helt förkastligt, finns hur mycket dockumenterat om dettta
//JOhan
Håller med
Förklaringen till att vilja ha styret långt bak är väl att man "Gubbsitter" på limpan, så långt bak det går så det ser ut som man är på väg att kliva av
vadå gubbsitter?
förra gången vi var i moppeåldern var det väl aldrig frågan om annat än upprätt körställning,
och höga styren.
då brukade diskussionen vara om man fick böter om styret var ovanför axelhöjd?
att det blev högt luftmotstånd kompenserade man väl med att försöka trimma mer?
Ja tycker de kan va snyggt me lite halvhögt styre eller ett cross styre lite lite vinklat framåt. Men inte så man ligger ner. Finns ju inget obekvämare. På två av mina moppar har ja gamla aphäng. Den körställningen är den skönaste för mig som både är bred o 193cm.
fatchance skrev:Höga styren är för snorungar och sådana som tar MC-kort i 40+ åldern och vill leka lite "HA wannabe".
Kolla på JRA:s bild - så ska det se ut!!
O låga styren är för kortväxta då.? För ser verkligen helskumt ut med mig på tex min etype med lågt styre. När ryggtavlan lutar framåt o är tre gånger större än moppen. He he. Fast när ja tänker på de kvittar de nog vad ja än åker för moppe eller har för styre ser de nog skumt ut. Ha ha.
fatchance skrev:Höga styren är för snorungar och sådana som tar MC-kort i 40+ åldern och vill leka lite "HA wannabe".
Kolla på JRA:s bild - så ska det se ut!!
O låga styren är för kortväxta då.? För ser verkligen helskumt ut med mig på tex min etype med lågt styre. När ryggtavlan lutar framåt o är tre gånger större än moppen. He he. Fast när ja tänker på de kvittar de nog vad ja än åker för moppe eller har för styre ser de nog skumt ut. Ha ha.
Jga är enochnittio så när jag åker på etajpen känns det som att sitta på en tax, därför den är till salu nu