Re: En till Dappe......
Postat: 29 maj 2017, 15:51
Ja jag vet inte jag....jag gick bara på Motorkrafts rekomendation för KS125 fom 1973 och uppåt. ATF typ A ersättnings olja är Dextron III.
OK tack för rådet. Ska byta olja direkt. Har bara kört 5 km än så länge med oljan.Micke S skrev:Ja jag vet att de uppger ATF i den där handlingen. Men de som håller på mycket med Zundapp KS125 motorer som t.ex. Roffe på VRM hävdar att han har fått in flera motorer med haverier på utgående axeln p.g.a. ATF olja i de motorindividerna. Det tillsammans med vad jag anser om ATF i en gammal växellåda och en motorkonstruktion med stora spel gör att jag inte använder ATF.
Snyggt, är det ett hål bakåt också till sidofacket?GlobalNomad skrev:Snickrade ihop ett T-rör för insuget. Ihop med 2 sportfilter hoppas jag att rovan får tillräckligt med luft.
Nä inget hål bakåt. Nu har jag monterat "din" motor så nu måste jag snickra till ett till T-rör. Dellorton har ju större diameter och är lite längre än Mikunin. 125an blir motor på KS125 -76a bygget som startar vilket år som helst.Micke S skrev:Snyggt, är det ett hål bakåt också till sidofacket?GlobalNomad skrev:Snickrade ihop ett T-rör för insuget. Ihop med 2 sportfilter hoppas jag att rovan får tillräckligt med luft.
Jo jag har tittat på dessa filter också. Problemet är att anslutningen till rör-ändarna är 50mm. Dessa som jag har är dom enda som jag hittat med 50mm anslutning. Kan iofs svetsa ihop ett T med 39mm anslutning. Ska ta en funderareMicke S skrev:OK, gör gärna en anslutning bakåt till ramröret också så att den tar luft via ett skumfilter i sidofacket. Jag gillar din grundidé att ta in från sidorna via ett T även om jag hade använt skumfilter där. Det finns bra sådana som inte är så stora.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7452" onclick="window.open(this.href);return false;