Kolla vad jag har köpt! En "riktig" 2000 :

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Kolla vad jag har köpt! En "riktig" 2000 :) Nu med

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev så trött på att leta delar för att till slut kunna slöjda ihop en egen 2000. Köpte istället ett relativt komplett objekt. Denna har både fram och baklyse, lister och alla emblem utom ett 2000-emblem. Sadelstommen är inte upprostad. Några lager färg, en hoper bucklor och en motor i delar ingår i paketet.

Bild

Hmmm, antalet objekt börjar öka drastiskt :roll: Kanske dax att rensa i röran snart. Nån som vill köpa en Apollo Fanfar? <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara jag som har tanken att du kommer på att du ska renovera denna med, sen står du med din andra 2000 utan delar iallafall :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njae, jag nöjer mig nog med att renovera den nya. Men man kan ju alltid smälla ihop en rathög av de delar som blir över :D Eller så säljer jag eländet för att slippa frestelsen :lol:

Är särskilt glad över denna eftersom den har rätt omkopplare på styret och vad jag kan se, rätt reglage. Tänkte försöka använda originaldelarna så gott det går.

Ingen som är sugen på en Apollo Fanfar? <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad ska du ha för (Fan)faren? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alabamamannen skrev:Vad ska du ha för (Fan)faren? :lol:
Du har PM! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice Pälle! Vill gärna följa den renoveringen, så vi får lite inspiration för våran. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Nice Pälle! Vill gärna följa den renoveringen, så vi får lite inspiration för våran.
Jomenvisst, när jag väl kommer igång så kommer jag att posta bilder, det kan ni vara säkra på. Men.... än så länge har jag inte slutfört något projekt verkar det som. Raketen var ju nästan körklar men så kom nåt annat kul emellan. Å andra sidan så är ju Skoteretten ganska färdig, det har mest suttit i svårfunna eller dyra delar där, typ bakdrev, sidokåpor och cylinder. Tänkte faktiskt göra ett litet ryck med den innan jag börjar med ännu ett projekt...kanske :roll:

Till detta objekt hoppas jag att jag slipper leta så mycket delar då den var rätt så komplett. Här är det mest bara en massa arbete :D <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är det som är problemet :?
jag fladdrar mellan projekten som en vilsen kanin :lol:
man hittar ju roliga hela tiden :) <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt Pälle en 2000 är aldrig fel.Behålla med patina eller helrenovera? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är ju mest sugen på patina men denna är ju omlackad och jag har köpt den osett, bara sett bilder. Måste se den live innan jag vet vad det blir... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm patinan är ju nästan vackrast på en gammal moppe :wink:
här kommer en bild på min 56 a :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du raketaren, den där är ju bara helt underbar :D Fantastiskt patina och häftigt med både pakethållare och lyfthandtag. Är det original? Fränt att 56orna saknar pressningen vid hjulhusöppningen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror nog att hantaget och pakethållaren suttit på moppen sedan den var ny...den kommer nog ut på nån tur till sommaren.. :wink: den känns väldigt väl bibehållen... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testar att lägga upp en bild på min pärla, hittade en norsk bildserver får de om det funkar! Oj va stor bilden blev, jaja.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom där handtagen tror jag var ett option eller så satt dom på ngn av dom senare modellerna...jossan?? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar