Kolla vad jag har köpt! En "riktig" 2000 :

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Bert
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 sep 2009, 23:00
Ort: Kalmar län

Inlägg av Bert »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köp på er en riktig andningsmask med kolfilter! Dessa ångor är kul att skoja om men lagrar sej i hjärnbarken för en lång tid. Masken skyddar bra och kostar inte så många hundra. Sköt om er. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->VA--VEM DR. NOVOLETTE..VEm fan e dt ...(skoja bara)

Jo nog har jag andningsmask men efter flera timmar med den på är porerna runt munnen som en tvättsvamp :? Jag har även en friskluftsmask som man ansluter till tryckluft men den litar jag inte riktigt på pga tryckluften är livsfarlig om den inte renas ordentligt.
Sedan har jag 10cm skägg vilket blir riktigt snyggt efter det legat snurrat runt inne i masken ngr tim. En gång uppfann jag en lösning när jag höll på som mest med motivlackering. Det var att helt enkelt använda en snäckfläkt placerad i en filterbox från boxen gick en 4cm grov å 8m lång slang till masken denna låda placeras då i ett annat rum å det funkade faktiskt bäst alltid skön varm torr luft. utom gången när min kompis lade en cigg bredvid boxen host..fast man får vara glad att han inte lade dit en hundskit :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska nog försöka lite till med färgborttagning tror jag....

Men nu har luftvärmepumpen i garaget lagt av :( Mycket dålig tajming såhär inför jul när jag lever på föräldrapenning :evil:

Värmer stället nu med en kupevärmare så det är knappt 10 grader. Jag är skitsur och har inte alls lust att leka med mopeder. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->få se.. en pump kostar väl ungefär som en moped... :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:få se.. en pump kostar väl ungefär som en moped... :roll: :wink:
Ja det beror ju på vad man köper, men i princip så kostar de lika mycket kanske.... Tänkte du att jag skulle köpa en fungerande moped istället för en ny pump. En fungerande moppe behöver jag inte skruva med :D

Nä nu vet jag, du ska befria mig från några objekt så jag får loss pengar till en ny pump! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->68an är jag intresserad av om den är skrattretande billig :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:VA--VEM DR. NOVOLETTE..VEm fan e dt ...(skoja bara)

Jo nog har jag andningsmask men efter flera timmar med den på är porerna runt munnen som en tvättsvamp :? Jag har även en friskluftsmask som man ansluter till tryckluft men den litar jag inte riktigt på pga tryckluften är livsfarlig om den inte renas ordentligt.
Sedan har jag 10cm skägg vilket blir riktigt snyggt efter det legat snurrat runt inne i masken ngr tim. En gång uppfann jag en lösning när jag höll på som mest med motivlackering. Det var att helt enkelt använda en snäckfläkt placerad i en filterbox från boxen gick en 4cm grov å 8m lång slang till masken denna låda placeras då i ett annat rum å det funkade faktiskt bäst alltid skön varm torr luft. utom gången när min kompis lade en cigg bredvid boxen host..fast man får vara glad att han inte lade dit en hundskit :shock:
Varför inte raka av skägget mistick_yes.gif
Jasså inte det :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:68an är jag intresserad av om den är skrattretande billig :D
Du kan få den för 17´ som den står :D Det är billigt! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->17:- mistick_yes.gif Ja tar den direkt <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->17000:- = 17´ Varsågod, kom och hämta bara.

Nu verkar det som att mitt försäkringsbolag vill bekosta reparation eller utbyte av pumpen så nu börjar jag bli liiiite glad iallafall :D

Hoppas det är löst innan julledigheten för då finns det ju lite tid att meka som det ser ut :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hoppas du får värme i garaget snart nu. hehe så du slipper va sur över de. hihi <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är inte kul att vara sur :cry: Det är inte heller kul att värma 85 kvm garage med bara el. Elmätarn snurrar rätt fort när det blir minus 25 grader ute. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja kan tänka mig att de mer eller mindre glöder i elmätaren haha så se nu te o få bättre uppvärmningsmöjligheter igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter mera som att mopederna är på väg uppåt i pris tack o lov. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar