Compact 1247

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Compact 1247

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dagens fynd en Compact 1247 med Flinta Motor, enligt typintyget är denna levererad den 14 September 1968 vilket måste vara en sen 1247.
Mopeden är helt komplett och gå kanonbra i motorn utan några missljud.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart nice!
å med gammal trimdämpare.!

jag har en men min är met. blå det är som ngt visst med dom gamla. HVA motorerna går riktigt fint! Min var riktigt risig men den gick att få till utan omlack däremot blev det helrenov. av motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
vihan
Inlägg: 177
Blev medlem: 23 jul 2009, 23:00
Ort: Skåne

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sån dämpare har jag med :) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för diameter på dom ljuddämparna? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo en gammal 70 tals trimdämpare, jag har ett par st till som ligger det blir lite "goare" ljud annars tror jag inte dom ger någon effekt.
Men om man läser trimguiden för Flinta som ligger ute här rekomenderar dom denna ljuddämpare :D

Diametern är 28 i båda ändar med en lös insats som bara är att dra ur men då blir "rakt rör", jag vet inte riktigt men på mitten kan den väl vara 40-50 mm kanske jag kan mäta den vid tillfälle <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är ju egentligen en Monark Compact men jag funderar på att sätta dit Crescent dekalerna på den dom är snyggare eller är det helt fel vad tycker ni? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill du sälja en :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag kan kanske sälja en av dom men jag måste skotta mig in i verkstan och kolla skicket på dom först, jag tror jag har två eller möjligvis tre som ligger. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->shit! mopedkören hann före att fråga men om du har ngn till överst så klipper jag till på stört hade vareit kul på min monark med! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja e me spekulant på en flora. hehe vore nice me en sån på min gamla trotjänare. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm då lär det ju inte ens va lönt å fråga nu då... :wink: hade en sådan dämpare på min 1256 a på tiden det begav sig...nåja hittar du flera gömda i nån vrå så är jag intresserad av en oxå staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->många som e sugna nu!! men de finns väl bara en. snyft, hihi <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:hmmm då lär det ju inte ens va lönt å fråga nu då... :wink: hade en sådan dämpare på min 1256 a på tiden det begav sig...nåja hittar du flera gömda i nån vrå så är jag intresserad av en oxå staff_36-1
Har en spritt ny hänger i garagetaket :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
Raketaren skrev:hmmm då lär det ju inte ens va lönt å fråga nu då... :wink: hade en sådan dämpare på min 1256 a på tiden det begav sig...nåja hittar du flera gömda i nån vrå så är jag intresserad av en oxå staff_36-1
Har en spritt ny hänger i garagetaket :D
retsticka!! hehe sån ljuddämpare verkar vi va några som vill ha <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev: sån ljuddämpare verkar vi va några som vill ha
Såg nog en sådan dämpare på Tradera, gick väl ut om 5-6dagar vad jag minns. Skicket var väl så där, eller om det mest var smuts.

Det enda effektfulla med en sådandämpare är väl tyvärr bara ljudet.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Skriv svar