Länkar på YouTube

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Länkar på YouTube

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni kanske sett dessa, men ändå:

http://www.youtube.com/watch?v=9p0no9w1_8c

http://www.youtube.com/watch?v=idi-tQ-97oY

Någon som vet något mer om dessa "gubbar"? Något för semestern kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har varit på båda ställena. Björkenäs är faktiskt mera sevärt och har roligare mopeder än Hjorted. Tror faktiskt inte att hjorted har någon moppe nyare än -60. Men beror ju också på vad man gillar för mopeder, men 50-tals mopeder är inget för mig :lol:
Men båda ställena är självklart sevärda! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väl värt att besöka Björkenäs.
Men hur Huskvarnan lät Fruktansvärt. Lika Viktorian cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja den där me flera hundra moppar var ju en pratglad kille eller..
Den andra snubben var ju lite roligare å hade ju en snygg rex. :wink:
synd att det är så långt att åka annas hade man nog varit förbi. :( <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns ett museum i Vindrarp

lite bilder därifrån
http://www.oldknutters.se/cpg145/thumbnails.php?album=37 <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den snubben har man sett lite här å var :) helt otroliga superrenoveringar! jag tror att man skulle kunna slicka på deras däck utan att bli sjuk. :roll: å kolla dom kirugiskt rena lokalerna :shock: Det förtar som grejen lite gillar personligen inte när det är för kliniskt.Det tappar som känslan på nåt sätt..men som sagt smaken är som baken.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo Martinsons museum är lite äckligt kliniskt, och varför ska man ha 5 st Standard Telstar, superrenoverade på rad, men kör inte me dom :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:varför ska man ha 5 st Standard Telstar, superrenoverade på rad, men kör inte me dom :evil:
Det är för att vi ska slippa se dom ute på vägarna slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi hade inte ens så rent på cykelafären där vi sålde moppar och det tycker jag är rätta miljön för nya moppar.
Var fins glädjen att ha massa fina moppar och inte åka på dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vet jag vart jag ska låta moppen färda mig när våren tittar fram <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det lite jobbigt att se så många klenoder som inte används... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj vad sugen jag blev att åka och kika på mopeder :D Man kanske måste göra en sväng till P-O i Ume å kolla in hans samling :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang Björkenäs, en Crescent 1175 som är från 1963 eller kanske 1962. :roll:
1962 fanns ju inte ens flinta motorn. Crescent 1175 tillverkades endast 1965. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjaa.. :roll: han verkar inte vara en så gedigen mopedälskare eller.. Jag vet inte riktigt men blir inte klok på den mannen :roll: läste ngn stans att han sålt sina traktorer å redskap å för pengarna handlat på sig veteranfordon i rask takt (Kanske nåt skattemässigt skäl) å därefter öppnat ett museum i logen månne för att dryga ut pensionen för ingen hade väl kommit å betalat 40spänn för att kolla på hans halvmoderna jordbruksmaskiner. men det kan vara fel ack så fel hursom helst pratade jag e snabbis med honom i telefonen i somras ang hur han löst försäkrings problemet med att ha flera moppar..å han pratade mest om hur dåligt det gick ekonomiskt,, <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 apr 2009, 23:00
Ort: Koskullskulle / Gällivare

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Ang Björkenäs, en Crescent 1175 som är från 1963 eller kanske 1962. :roll:
1962 fanns ju inte ens flinta motorn. Crescent 1175 tillverkades endast 1965.
Jag håller med, han verkar inte ha full koll på sina moppar :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar