"Rally" PV:n

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Fast den här ska bara köras på sommarn då jag inte har vinterdäck :roll:
Inget lagkrav på vinterdäck på dessa årsmodeller, så det är bara att tuta och köra! Men ta en torr fin dag och kör en sväng för att motionera bromsar etc, att ge sig ut i vinterns värsta saltslask är ju lite synd med en sån klenod! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:
NRoos skrev:Fast den här ska bara köras på sommarn då jag inte har vinterdäck :roll:
Inget lagkrav på vinterdäck på dessa årsmodeller, så det är bara att tuta och köra! Men ta en torr fin dag och kör en sväng för att motionera bromsar etc, att ge sig ut i vinterns värsta saltslask är ju lite synd med en sån klenod!
3mm mönsterdjup vid vinterväglag gäller oavsett. :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->däcken är helt nya så 3mm borde jag klara. Har tidigare varit ute och små kört till grannen och så men den slänger sig efter vägen så det blir å vänta på vårens slask vägar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En PV ska åkas "på sladd" och styras med gasen :car: <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser riktigt trevligt ut!
Kul med orginallack och då gör små missar inte så mycket! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kanske var lite otydlig när jag menade original lack. Jag menade mer att jag inte har gjort något åt lacken. Dock har förra ägaren måla om den så den ska likna original färgen. Så det är lite rinningar här och där men jag har tänkt att måla om den eller bättra på färgen nästa år. <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men då är det ju ingen originallack från fabrik :wink: Men den såg fin ut iallafall! Är det mycket mera rost på skärminfästningen bak än vad man kan se? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo dom är rostiga, så är det rostfläckar på skärmarna också men inget allvarligt. Ska lacka om den men det blir inte i år. Kanske nästa år då ekonomin har kommit igång. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte är det väl Gregers gamla PV? <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är det. Fast han har inte kört så mycke med den här <!-- </EdIndex> --></div>
kondensatorn
Inlägg: 32
Blev medlem: 07 nov 2009, 00:00
Ort: örebro

Inlägg av kondensatorn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Gamla JP-fälgar måntro?
ser ut att vara jp. hadde såna på en 69 rekord coupe de var
fyrbultade annars samma utsende.

mvh kondensatorn :angel_grin: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar