fyndet! ngr nya bilder..

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

fyndet! ngr nya bilder..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en snubbe hörde av sig å hade ett rosk av en 98:a. Jag frågade lite allmänt å ju mer jag frågade började jag känna att det måste nog vara..Å när jag slutligen frågade. Har den bladfjädring? så var det bekräftat! Nu står den i garaget :D en husqvarna 101 dvs den 1a modellen av husqvarnas 98cc årsmodell 1934-35 jag lovar den är ovanlig. (om ni hittar ngn bild om denna mod är jag tacksam för tips.)
Nu är serien av HVA 98:or komplett! å vilket skick sen! för mig som gillar orört kan jag meddela att här hade tiden stått still..jag njöt för varje del jag plockade upp ut den gamla trälådan. däcken var torra å platta men jag bytte ventilgummi å nu har dom hållit luften en vecka.
fler bilder kommer..
Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild


Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->GRATTIS DOKTORN, var rädd om den mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fantastiskt att ha hela serien, Grattis! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rosk? <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->98cc??? är det sånt som Rexxy, Conrad mf kör :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läckert med bladfjädringen! Har aldrig sett den gaffeln förut, vill gärna se mer av denna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den gaffeln är unik å satt mig veteligen endast på husqvarna 101
Jag kan lägga in fler bilder när jag vänt kameran rätt för det är så svårt att snurra bilderna i ImageShack hur man än försöker så blir dom åt fel håll! det har lyckats ngn gång men jag ids inte bängla så jag tar nya..
Jag håller även på att komplettera serien med Monarks 98or så jag letar nu en -30tals Monarkcykel modell transport dvs. 26" hjul ist för 28" ni får väl hojta till om ni vet av ngn.. även en Rex 26" är av intresse <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här är ngr bilder när den sitter ihop :D Letar nu bara i gömmorna efter "rätt" cylinder/topp/insug sedan ska jag tillverka dom delarna som saknas i motorfästena & knacka till ett kedjeskydd sen är den klar!
Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo då har man tillverkat saknad del till ett av fästena (vänstra) å kunde då hänga dit motorn nu är det bara ett fäste kvar att tillverka men om jag nu visste hur det skall se ut.. :roll: tror det är lika som på mod:301 men är inte säker..
Bild

Uploaded with ImageShack.us

Å nu bara på me en cylle å topp samt fugge
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å den där låg i en trälåda - jojatackar å bockar doktorn - ännu en återställd patient :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jojjo man ska inte rata lådhojar det kan bli nåt av dom med.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar