Garage, ordning och reda ?

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kofötterna används bara vid inbrott....nej nu skrev jag fel....diverse plåtjobb och andra arbeten på bilar etc.

Eller har du aldrig provat att byta däck med en kofot.....då har du inte levt.......
staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Levt om man paserat 60 och haft skitiga händer hela livet :wink:

Jodå började vid 5 med att trimma leksaksbilen. Sedan har det varit bilar moppar cyklar båtar skutor bussar motorcyklar ett antal hus ja listan kan bli lång.
Senaste för 15 minuter sedan blev en 80cc cylinder färigborrad och trimmad, beställningsarbete.
Fins lite här på forumet under Conrads leksaker. <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är rätta takter

Med rena händer kommer man inte lika långt som med ett rent samvete eller hur vad det nu? staff_gemini-1.gif

Är själv 38 och har mekat med cyklar sedan späd ålder samt bilar, lastbilar samt diverse elektroniska prylar.

Visst är det roligt att skita ner händerna i garaget, riktigt hälsosamt och nyttigt för dom grå cellerna. <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bild från mekboden på mitt sommarställe! klart man måste kunna skruva när man är där oxå :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du är ett föredöme Esso slider_score.gif
Klart imponerad 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilken utsikt med alla dessa verktyg <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) vakert och prydligt må jag säga <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevlig plats :shock:
Har du ett tomfat och eldar i eller kamin, när det är ruggit ute. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy tusan Esso, nu blev jag imponerad av ditt sommarställe. :shock: Snacka om rikligt utrustat och prydligt. Hur ser det ut i "vinteridets" verkstad?

(jag ska gå och skämmas över min oordning ett tag) <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Hur ser det ut i "vinteridets" verkstad?
:whistel: slut batteri i kameran eller nått :oops: , så det blir ingen bild därifrån :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D vi för väl syna det när vi kommer ner till ö -vik :twisted:
(man för krypa ner i gruva :? ) och göma sig där nere <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Bytte hus

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick inte heller plats med mina 12 tror jag moppar och en himla cadillac som står och dräller, så vi flyttade 300 meter i höstas, och fick plötsligt 65 m2 garage och en hel källare på huset. Vinden som är stor har jag inte ens börjat fylla än, och nu har jag ett eget arbetsrum som är fyllt med Puchrelaterat, eftersom jag är sån. Där får även nosprylarna ligga i köksskåp.
Men min lösning i garaget blev att jag byggde ett speciellt rum längst in på ca 1,6x4 meter.
Där har jag plats för blästring ( byggde eget skåp så en hel ram går in) plåtbänk för svetsning, polering vid bänkmaskin och jag har även tänkt mig att det skall gå att lacka där inne, med lite rengöring, men då slipper jag få färgdamm överallt i garaget. Såg till att bygga brandsäkert och tätt, så att jag vågar svetsa där, det enda jag har konstaterat är att jag måste ordna bättre till och frånluft, annars blir jag förgiftad.
Så nu har jag börjat renovera en Grön, en Röd en Guld och en Blå. dvs Dakotor från 1966,67,72 och 76. Jag har upptäckt att det går fortare att renovera flera på en gång.
Alla delar som ska få plats överallt ligger på hyllor längs väggarna, och jag är rätt pedantisk med ordningen, men där är vi ja alla olika.
Har du inget bättre för dig så kan du följa renoveringen på www.123minsida.se/puchrenovering så slipper jag klura ut hur man lägger in bilder här.
Min tidsplan är drygt ett år, men jag har ju ett garage att inreda klart också, och sen var det visst nåt kök och badrum som skulle bytas också...
Lasse i Norrtälje <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*Skratt .. jag känner en kille som har en cadillac (tror eller nån annan fet dyr amerikanare) och och flera puchar i nyskick + en massa nosdelar till...

Men han bor i Dalarna...

Jaja vem sa att man är ensam på jorden <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du Esso nu börjar det ju dra ihop sig lika bra att vi fär syna *vinteridet* oxå evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag tagit ett kort på mitt bombnedslag till arbetsbänk... urk nej det går inte att göra nåt där.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar