Gotland grand national på moppe

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa jag blev lurad på mitt nyförvärv kolven saknades ju hur skall man då få nå komp i motorn <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Tompa jag blev lurad på mitt nyförvärv kolven saknades ju hur skall man då få nå komp i motorn
Ja hörde de, hillbilly hade riktigt kul åt de :D du får använda kork 8) <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enligt de preliminära resultaten kom Ove 1 varv på 1:17 och därmed näst sist i den klassen. Johan 1 varv på 57 min, 8:a från slutet och Nicke 1 varv på 58 min, 6:a från slutet. Strongt gjort i vilket fall som helst. Ska bli kul att läsa mer om äventyret. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->läsa! Är det inte en människa som hade kameran på ?
Det måste ju ha varit publikmagneter dom där mopparna.. å då borde ju många kameror ha riktats mot dom :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Från veteranmopeder.com

Då var det gjort

Alla tre fixade ett varv men inte mer.
Jag rullade min moped till målet efter växellådshaveri.
Johan kom ett och ett halvt varv när hans växellåda rasade.
Lagga Nicke kom ett och ett kvarts varv när hans tändning gav upp.
Vårat huvudmål att åka tre varv misslyckades vi med men delmålet med ett varv fixade vi.
Klass 6.
Johan plac. 546 tid 57.53
Lagga Nicke plac. 548 tid 58.48
Klass 7.
Översten plac. 224 tid 1.17.30
Gå gärna in på www.ggn.se och klicka på ggn blogg och titta på lite bilder så får ni se att det var inte så lätt.

Det är ingen som kommer ihåg en fegis.
Översten <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:läsa! Är det inte en människa som hade kameran på ?
Det måste ju ha varit publikmagneter dom där mopparna.. å då borde ju många kameror ha riktats mot dom :roll:
Med tanke på resultaten (1 varv) så hade de ju bara en chans att fotas, och om de sen var så leriga som man sett på bilderna så kanske det inte var så lätt att första att det var nåt särkilt, annat än att det kanske lät lite pipigt och gick rätt sakta??? När/om de fattat, så hade kanske redan passerat...
Men man kan ju alltid hoppas att de fastnat på några bilder! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nU FINNS DET NÅGRA BILDER PÅ LERIGA MOPPAR HÄR :oops:
http://www.veteranmopeder.com/bilder/BHM/GGN_101106/album_1.html <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar