Raketsport - ikväll på svt2

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Raketsport - ikväll på svt2

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är vi, Jossan o Mona aktuell på SVT's lokal-tv i och med samlarboken. Inslagen visas på Lokalanyheter svt2 22,15 och jag (Jossan) finns i studion på Etersnack 22,30 på samma kanal.
För er som inte bor i Västerbotten kan filminslag, text och bilder på SVT's hemsidas redan nu.

Scrolla ner till 4:e artikeln, "Nördar som räddar udda prylar".
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33914&lid=Vasterbottensnytt&from=menu

:shaking shocked:Å, nej jag är inte alls nervös och inte heller har jag influensa & feber... Kan man tillfälligt drabbas av touretts eller plötslig narkolepsi under stress? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de va ju bara nåra secunder på slutet, inte så mycke att nerva till sig på :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, inte det... Jag ska ju sitta i direktsändning i studion ikväll... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu förstår jag inte... Direktsändning ikväll, när man kan se inslaget på datorn nu ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inslaget som kommer att visas på nyheterna som visas på webben. Eftersnack är ett annat program som direktsänds ikväll. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ingen fara Jossan...rampfebern släpper nog... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D oregonian_mornincoffee.gif De här ska vi se på i kväll å bara njuta av . :snooze: får man ta senare <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så var det gjort.. Rampfebern släppte mycket riktigt väl på plats. Men så är det nog med allt som är nytt och okänt.

Lägger in länk till programmet i morgon för dom som vill se.

Guten Nacht! :snooze: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul..kom ju på igårkväll att jag inte kunde se programmet :evil: eftersom dom bara kör mittnytt här, och jag inte har parbol :shock:
så det är kanon att du lägger ut länken :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det gick ju jättebra det där :D En egen tv schow kanske!


Raketaren skrev:kul..kom ju på igårkväll att jag inte kunde se programmet :evil: eftersom dom bara kör mittnytt här, och jag inte har parbol :shock:
så det är kanon att du lägger ut länken :)
Jag har ingen parabol bara en vanlig digitalmottagare för gratiskanalerna å jag kunde se! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satt å segade mig framför dumburken i går kväll för att se eftersnack, men det handlade bara om andra fruntimmer från malmskillnadsgatan, inga moppetjejer :D <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 491
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, Eftersnack är ju 'lokaltv'...
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=1309669&d=73975

/Tomas
Josefine såg hur cool som helst ut! Men filmsnutten på era moppar var lite för 'konstnärlig'... <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Bara västerbotten!

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mona här: -Jossan såg cool ut igårkväll vid inspelningen, jag satt uppflugen på en pall i kontrollrummet med handväskan i knät prescis som en gammal tant i kyrkbänken.
Jag kan förstå ifall du blev besviken [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] Tompa men Eftersnack är regionalt, så det är olika programinnehåll beroende på vart i sverige man bor. Men det går att se på svt's hemsida. Här kommer länk till det plus en snutt om boken.

Eftersnack: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1309669
Om boken: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1309074

Raketsport/ Mona <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag sett inslaget, på kontoret, ca 1,5 min i taget mellan alla telefoner. jättebra. slider_score.gif
Ond Moped fanns här i Uppsala, slider_anon.gif
mopparna finns kvar men förarna vart jagade av tant mässing så dom törs inte visa upp maskinerna längre,
körkorten är mer värda säger dom :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kul att ni gillade det! Frågorna var helt oförberedda och inget var inövat i förväg så jag tyckte själv att det gick ganska bra. Eftersom jag nu är tjej kan jag inte låta bli att tillägga: - Det är SANT, kameran lägger på 5-10 kilo :?

Appropå "Ond Moped" som kanske känns lite taget ur sammanhanget: När filmteamet var här i måndags började humorn spåra ur och vi spånade fritt om moppar, klubbar och vad som händer då vi blir dementa. I det sammanhanget nämnde jag "Ond moped" som i min mening är det coolaste klubbnamnet man kan ha och reportern tyckte det var ett sjukt roligt namn. Dom ville nog bara ha med det......

Synd att de har lagt ned, deras koncept var skoj.

Tompa. Malmskillnadsgatan?! Du hade allt blivit lite förvånad om jag varit i det inslaget :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar