Men snyggt blir det inte för den passar väldigt dåligt på vänster sidan. <!-- </EdIndex> --></div>Dan L skrev: Tips! Det går att sätta på runda kåpor på din motor , enklare än att byta motor.
Bruuns Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dom är bara att skruva dit sedan slipar du bort det kantiga på blocken eller så låter du det vara , det syns ändå inte mycket <!-- </EdIndex> --></div>
.Bruun skrev:Gör det verkligen det? Har för mig att blocken skiljer sig en del, för jag vill minnas att jag har provat detta. Har sett andra som har lyckats bygga om runda kåpor så att de har passat, men det är på tok för svårt för mig.Dan L skrev:
Tips! Det går att sätta på runda kåpor på din motor , enklare än att byta motor.
Dom är bara att skruva dit sedan slipar du bort det kantiga på blocken eller så låter du det vara , det syns ändå inte mycket <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja det som är det fyrkantiga vid svänghjulet och likadant på transmissionskåpan går ju att slipa bort men där bak vid "fisksjtjärten" går det ju inte att slipa bort nått så det ser bra ut utan jag tycker det ser riktigt taaffligt ut. Finns en holländs modell av fyrkantig motor som är ett mellanting mellan rund/fyrkantig som det dock med lätthet går att bygga om snyggt. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser det ut om man sätter på en rund kåpa på motorn som Bruun har, den Lasse väss har måste vara en holländsk eller ett runt vänster block och detta tycker inte jag ser speciellt snyggt ut och inte går det att slipa bort nått speciellt mycket så det ser bättre ut heller.
<!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nu när du säger det så, jag undrar om det inte är så? <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Kanske LasseVäss har en en 3växlad motor???
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu svarar jag på flera inlägg på en gång
Fler bilder finns, men som sagt, moppen är ju inte så klar som det ser ut på bilderna, allt är bara "lagt på plats" för att se hur den kommer se ut. Minsta vindpust vid fototillfället hade fått allting att ramla ihop i en hög
Så det finns bara några fler foton på moppen som helhet från samma fototillfälle, men annars har den alltid varit i delar, och är det nu också.
Om jag ska lägga upp fler bilder, vad tycker ni, är det bäst att redigera första inlägget så det blir lättare att följa utan att bläddra genom flera sidor eller ska jag göra nya inlägg, så det blir lättare att se vad andra har kommenterat?
Om moppen ska till månen? för att det är en raket, eller vadå?
Tyckte däremot inte att det såg ut att bli någon höjdare med runda kåpor på en kantig motor, särskilt på en 4-växlad med den extra biten som sticker upp bakom kickkåpan. Inte mycket att göra, maskinen är ju klar dessutom, så jag får nog nöja mig med den som den är <!-- </EdIndex> --></div>
Fler bilder finns, men som sagt, moppen är ju inte så klar som det ser ut på bilderna, allt är bara "lagt på plats" för att se hur den kommer se ut. Minsta vindpust vid fototillfället hade fått allting att ramla ihop i en hög
Så det finns bara några fler foton på moppen som helhet från samma fototillfälle, men annars har den alltid varit i delar, och är det nu också.
Om jag ska lägga upp fler bilder, vad tycker ni, är det bäst att redigera första inlägget så det blir lättare att följa utan att bläddra genom flera sidor eller ska jag göra nya inlägg, så det blir lättare att se vad andra har kommenterat?
Om moppen ska till månen? för att det är en raket, eller vadå?
Tyckte däremot inte att det såg ut att bli någon höjdare med runda kåpor på en kantig motor, särskilt på en 4-växlad med den extra biten som sticker upp bakom kickkåpan. Inte mycket att göra, maskinen är ju klar dessutom, så jag får nog nöja mig med den som den är <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är ju kul om du lägger in lite bilder av renoveringen... mycket nyfiken på vad som händer under utvecklingen från vrak till att det blir en funkande moppe.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige