Bromsbackar till crescent 2000

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
trasan
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 apr 2008, 23:00

Bromsbackar till crescent 2000

Inlägg av trasan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska byta bromsbackar på min crescent 2000 å då undrar jag om nån vet vart man kan få tag på bromsbackar till den...passar det från nån annan modell????? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den har samma halvnav som saxopederna. Det går att lämna in backarna för att sko med nya belägg. Är det båda hjulen du söker till? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
trasan
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 apr 2008, 23:00

Inlägg av trasan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, det är till båda hjulen...vart kan man lämna i dem nånstans och vet du vad det kostar ungefär? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gjorde egna belägg till min Raketare.

En husvagnsfirma bredvid jobbet hade belägg på metervara som jag fick ett par snuttar av.
Sågade till rätt bredd och längd, la i dom i bromstrumman med epoxi lim mot backarna, sen spännde jag tvingar ut mot yttersidan så att radien blir riktig.
Om yttermåttet blir lite fel så är det bara att montera backarna på bromsskölden och sätta upp i svarven och ta ner yttermåttet till det rätta.

Jag har även helt nya belägg på hyllan, men jag gjorde det mest för att se om det funkade :P <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Skriv svar