Raketarens E-type tråd

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av erlan »

passar orginal topplocksfästet direkt på den cylindern?

erlan
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

erlan skrev:passar orginal topplocksfästet direkt på den cylindern?

erlan
nix det passar inte direkt utan måste modifieras...har dock fått tag på ett annat fäste så jag slipper förstöra originalfästet.. :)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

sådärja då har man ju lyckats sitta pillra lite med e-typen igen då...går betydligt bättre att pyssla om den när lyften kom på plats... :) gjorde ju susen åt en trött rygg... 8)

har mätt å kollat lite nu vad man ska göra åt övre motorfästet ser ju inte ut att bli allt för besvärligt i alla fall..

Bild

Bild

har ju faktiskt inte kollat hur det går att montera avgasröret... :roll: kanske säkrast att kika på det oxå :wink:
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av musköchrister »

jag gjorde iordning en E-Type för länge sen,med sån cyl o topp och jag har för mig att jag inte behövde ändra hästskon,men minnet kan ju svika.avgassystemet passade iallafall
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

musköchrister skrev:jag gjorde iordning en E-Type för länge sen,med sån cyl o topp och jag har för mig att jag inte behövde ändra hästskon,men minnet kan ju svika.avgassystemet passade iallafall
perfekt att avgaset passar Christer då slipper man bekymra sig över det... :) ser ju ut som det räcker att man filar ut hålen en aning på motorfästet...så det blir nog inte nåt större problem ... :wink:
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av JoNo »

Kollade på min SM ihelgen på samma sak. Nån milli med filen så går den dit.
Kände mig tvungen å lägga i motorn för å planera för kommande renovering.
Blir alltid så mycket annat ivägen jämt, inte skruvat på snik-typen på en vecka ju... :roll:
Men två säckar bakpulver är inhandlat för blästring

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

JoNo skrev:Kollade på min SM ihelgen på samma sak. Nån milli med filen så går den dit.
Kände mig tvungen å lägga i motorn för å planera för kommande renovering.
Blir alltid så mycket annat ivägen jämt, inte skruvat på snik-typen på en vecka ju... :roll:
Men två säckar bakpulver är inhandlat för blästring

Bild

ser ut att kunna bli en bra hoj av sm 50 in.. 8) ser ju ut att va hyggligt komplett...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

sen ska gaffeln plockas av e-typen också den rackarn är stum å behöver ju ett försök att plockas isär..i nödfall blir det en suzukigaffel tills vidare...fick ju tag på en lämplig sådan förra helgen... :)

Bild

om inte så behövs den väl när jag plockar ihop mandarintypen så småningom efter att den fått nödvändig nu lack.. :wink:
umekille
Inlägg: 1525
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av umekille »

AHA...Det var en moped du pular med...trodde för stunden du blivit
nossig och köpt en jagga.. :mutt: :car:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

ja lite prylar till har kommit på plats på e-typen...övre motorfästet har modifierats något så nu sitter det på plats.. :) även förgaseren hammnade på plats..så nu ska kjedjan på några bränslekranar å vajrar så går den nog att starta...men det blir nog att skifta till en annan framgaffel innan den körs..ska försöka att få isär originalet också förstås... :lol:

Bild

men den får nog lämmna plats får en annan moppe på lyften nu snart, måste pillra dit lite prylar på den också... 8)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

ja då var det väl dags att ta upp e-typeskruvandet då igen.... :lol: den röda har åter igen fått ta plats på lyften...och den mandarinfärgade ...nåja...delvis mandarinfärgade ramen har letats fram igen..behövs en del slipning på den innan den kan få livet åter....

Bild


Bild

blev en gammbild...men det kan ju kanske bli nå nya också... :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketaren »

har ju pillrat på lite med e-typen idag...tyvärr kan jag ju inte lägga in några bilder..det förbannade fotobucket fungerar ju inte som vanligt... [badair]

nåja ni som har ansiktsboken kan ju se dem där nu då istället.. 8) blev ju ett framgaffelbyte..den jag monterade dit var ju lite sunkig också så det blir väl till att försöka få lös det fastrostade gaffelbenet... :roll: den lilla saxlyften under rambenen underlättade ju jobbet betydligt... :) den gaffel som satt på var ju helt oskruvad innan dessutom..få se om den går att få till någorlunda...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Raketsport »

Roger lägg upp via forumet, "ladda upp bilaga". Jag har fixat så du inte behöver storleksändra bilden innan. Det fixar forumet automatiskt numera.
Kul att du haft tid att meka lite. När blir det avhämtning av dina nya grejer då?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av Hasse »

Nog funkar photobucket. Inga problem alls.

Bild
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Raketarens E-type tråd

Inlägg av TolvNollNio »

Glömt betala elräkningen Hasse?
Blå/vit Monark 1209
Skriv svar