Bra tips! Det ska testas omgående <!-- </EdIndex> --></div>Johan Lat skrev:Jag hade samma symptom på en Zündapp när man körde på fullgas så dog den efter ett tag, det visade sig att tanklocket var för tätt så det blev vacuum i tanken.
Jockeb's Suzuki K50...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Blir galen på detta! Moppen går ju så sjukt bra också bara dör den för att gå utmärkt att kicka igång igen när man fått stopp. Händer inget när man fortfarande rullar och släpper upp kopplingen, verkar som att den vill börja helt från början hela tiden Den är väldigt lättstartad hela tiden iaf <!-- </EdIndex> --></div>
Näe......ingen skillnad när jag körde med löst tanklockjockeb skrev:Bra tips! Det ska testas omgåendeJohan Lat skrev:Jag hade samma symptom på en Zündapp när man körde på fullgas så dog den efter ett tag, det visade sig att tanklocket var för tätt så det blev vacuum i tanken.
Blir galen på detta! Moppen går ju så sjukt bra också bara dör den för att gå utmärkt att kicka igång igen när man fått stopp. Händer inget när man fortfarande rullar och släpper upp kopplingen, verkar som att den vill börja helt från början hela tiden Den är väldigt lättstartad hela tiden iaf <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja testa det som Rexxy sa, kolla så flottören flyter lätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu haft isär allt från soppakran till hela gasaren och rengjort och blåst med tryckluft! Nu funkar moppen som den ska Tror faktiskt kranen var tät då det kom väldigt lite bensin ur den när jag testade utan slang innan rengörning.
Nu till en annan fundering!
Moppen går bra, man kanske borde vara nöjd med att den gör 70 på mätaren när man sitter upprätt men......
Den gör ju lätt 60 på trean innan man slänger in fyran, dock känner man då hur luftmotståndet gör sitt och den börjar tappa ork strax innan 70. Lutar jag mig frammåt så fortsätter den att öka några km/h till!
Jag skulle vilja ha den lite starkare utan att den för den skull tappar toppvarven
Om jag portar utblåset mera så lär den väl bara bli svagare eller har jag missförstått hur det fungerar då? Någon som sitter på nått tips? Hur är det med avgassystemet? Blir det bättre med större krök eller är det marginellt?
Moppen ryker inget speciellt när man kör lungt men när man ligger på fullt lämnar den vägen täckt i blårök detta borde väl tyda på att den går lite fett!!?? Man kanske skulle flytta ner clipset på nålen till mitten ungefär
Alla tankar o funderingar är välkommna <!-- </EdIndex> --></div>
Nu till en annan fundering!
Moppen går bra, man kanske borde vara nöjd med att den gör 70 på mätaren när man sitter upprätt men......
Den gör ju lätt 60 på trean innan man slänger in fyran, dock känner man då hur luftmotståndet gör sitt och den börjar tappa ork strax innan 70. Lutar jag mig frammåt så fortsätter den att öka några km/h till!
Jag skulle vilja ha den lite starkare utan att den för den skull tappar toppvarven
Om jag portar utblåset mera så lär den väl bara bli svagare eller har jag missförstått hur det fungerar då? Någon som sitter på nått tips? Hur är det med avgassystemet? Blir det bättre med större krök eller är det marginellt?
Moppen ryker inget speciellt när man kör lungt men när man ligger på fullt lämnar den vägen täckt i blårök detta borde väl tyda på att den går lite fett!!?? Man kanske skulle flytta ner clipset på nålen till mitten ungefär
Alla tankar o funderingar är välkommna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Återigen...
Nålen sköter 1/4-3/4 delsgas c:a., Huvudmunstycket (main jet) kickar in därefter Det du ska justera är huvudmunstycket. Kör fullgasrepa c:a 500-1000 meter med varm motor. Sug i kopplingen och döda motorn (låt inte motorn gå på tomgånge) Skruva lös och läs av stiftet. Svart, gå ner i main jet. gyllenbrun-chokladbrun du ligger rätt, mer gråvit gå upp i main jet. <!-- </EdIndex> --></div>
Nålen sköter 1/4-3/4 delsgas c:a., Huvudmunstycket (main jet) kickar in därefter Det du ska justera är huvudmunstycket. Kör fullgasrepa c:a 500-1000 meter med varm motor. Sug i kopplingen och döda motorn (låt inte motorn gå på tomgånge) Skruva lös och läs av stiftet. Svart, gå ner i main jet. gyllenbrun-chokladbrun du ligger rätt, mer gråvit gå upp i main jet. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Bluddrar den på full rulle så ska du gå ner i storlek. Köp ett gäng med munstycken, ett i varje storlek, och prova dig fram till rätt, det som visar bra på stiftet samtidigt som du upplever att motorn går bra med full rulle.
Dellorto och Mikunis huvudmunstycken passar mellan varandra f.ö
Porta på bredden i avgas ger mer styrka på låg-mellan, på höjden gör mer på höga varv.
Men... Tror du får porta max 75% bredd i avgasporten av cylinderdiametern, sen skjuter du kolvringar på löpande band. <!-- </EdIndex> --></div>
Kan nog finnas mindre ocksåjockeb skrev:Det står 75 på mitt munstycke! Såg att det fanns en himla massa olika storlekar att köpa på nordscand! från 65 och uppåt. Är det så att 65 är det minsta munstycket och sen blir dom bara större?
Bluddrar den på full rulle så ska du gå ner i storlek. Köp ett gäng med munstycken, ett i varje storlek, och prova dig fram till rätt, det som visar bra på stiftet samtidigt som du upplever att motorn går bra med full rulle.
Dellorto och Mikunis huvudmunstycken passar mellan varandra f.ö
Porta på bredden i avgas ger mer styrka på låg-mellan, på höjden gör mer på höga varv.
Men... Tror du får porta max 75% bredd i avgasporten av cylinderdiametern, sen skjuter du kolvringar på löpande band. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
-
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 04 feb 2012, 00:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett tips kasta under en distans på 1,5-2mm under cylindern och decka av cylindern lika mycket. Portningen är en katastrof på K50:in finns ju inget varv alls i dem.
Jag åkte K50 som 15åring och den gjorde med 50cc 5,5hk 89Km/h (en nålbredd under 90) på raka uppmätt med en gammal Suzuki gixxer.
/Christer <!-- </EdIndex> --></div>
Jag åkte K50 som 15åring och den gjorde med 50cc 5,5hk 89Km/h (en nålbredd under 90) på raka uppmätt med en gammal Suzuki gixxer.
/Christer <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Jockeb's Suzuki K50...
Hej Har precis köpt en K50 som jag skall göra i ordning, letar efter en färgkod till den färgen du ha lackat din med, är det möjligen så att jag skulle kunna få den koden av dig om du har den kvar?
//Johan
//Johan