Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:
pnilz skrev:
Nä behöver inte vara bakfjädring!
Kollar i veckan om vi har en lämplig projektmoped. Tror vi har någon/några stummis över

slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hasse »

:roll: En till då som aldrig blir klar... Bild
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av TolvNollNio »

Hasse skrev::roll: En till då som aldrig blir klar... Bild
Orkar du reta en till, för här händer då inte mycket i mopedväg...

Putsar istället på nya bruksbilen, en 92:a som vid inköpet förra veckan gått 3125 mil.
Japp, ett snitt på 10 mil per månad under bilens hela livstid 8)
Kamremmen som aldrig är bytt ska bytas vid 10000 mil, så det är ingen panik än.. :D
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5013
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Patrik »

TolvNollNio skrev: Kamremmen som aldrig är bytt ska bytas vid 10000 mil, så det är ingen panik än.. :D
Kan vara vettig å byta på grund av ålder istället.

Mvh Patrik
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av TolvNollNio »

Patrik skrev: Kan vara vettig å byta på grund av ålder istället.

Mvh Patrik
Så kommer att ske!
Tvekade att ens köra hem bilen, men efter att ha tittat genom inspektionsluckan till remmen så togs chansen.
Däcken är också sen bilen var ny, sökandet efter likadan uppsättning nya Pirelli p2000 har inte varit framgångsrikt.. :roll: :lol:
Blir en stor service/genomgång så man vet allt är ok.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av pnilz »

Hasse skrev::roll: En till då som aldrig blir klar...
Jag ville ha en likadan, sa väl inget om att göra klart...
Användarens profilbild
GhR08
Inlägg: 340
Blev medlem: 16 okt 2014, 08:16
Ort: Stockholm

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av GhR08 »

Blev ett par skidor till Rexen.
Tror dom suttit på en Jawa från början.
Men dom kommer passa utmärkt utan större modifikation på en Fleetmaster.
Bilagor
IMG_20170409_124758_906.jpg
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
HSE
Inlägg: 5552
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Vad säger ni detta inköp, önskar det varit jag som köpt den :lol: http://www.expressen.se/motor/veteranbi ... tridsvagn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HVA59 »

HSE skrev:Vad säger ni detta inköp, önskar det varit jag som köpt den :lol: http://www.expressen.se/motor/veteranbi ... tridsvagn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wow :shock:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5552
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Ja hur hade man gått vidare efter att ha hittat en massa guldtackor, det är frågan. De måste ju ingå i köpet :lol: Men svarta guldtackor kan orsaka problem :?
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5464
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Det heter ju att man ska stödja sin lokala handlare och det skulle jag gärna göra om jag hade råd. 6 st av de här tändstiften till BMW kostar 1500 på Mekonomen, förmodligen några hundra till hos BMW ÅF. Det är bra grejor igen tvekan om det som lätt kan användas 20 000 mil utan problem. Men 6 st likadana stift NKG Platinum kostar 417 kr med frakt från England så då inser man hur dumt det är att vara lojal mot den egna handeln. Nu är det ju inte så att verkstäder tar lite betalt för arbete och mycket för reservdelar. De tar mycket för reservdelar och ändå mer för att ofta göra just ingenting och gör det ett riktigt jobb som kräver en insats gäller det att ha god ekonomi. Det gör att många som kanske skulle behöva en billig bil ändå inte har råd p.g.a. av alla kostnader som det medför.

Nu är det ju lite speciellt med Internethandel för saker kan säljas av någon som har ett vanligt jobb och ingen annan hyra eller omkostnader utöver vad personen har även utan affärsverksamhet.

Det jag däremot gärna skulle betala extra för är en lokal affär som har mat och annat som man behöver varje dag. Men det finns inte så det är bara att palta sig iväg till närmaste köpcenter.
Bilagor
20170412_173600.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Johan Lat »

Kan hålla med där. Vi har här i Göteborg Moppehörnan i Jonsered, var där idag och handlade lite, det kostar inte många kronor mer än vad jag skulle betalat om jag köpt det utomlands, dessutom så kan jag se och känna på grejerna som jag köper så jag går gärna dit och handlar och dessutom så får jag ju delarna jag behöver direkt. Sen finns det då att köpa online, mopedrenovering tex får man ju delarna direkt och dom rekommenderar jag till vänner, sen finns det ju andra spektrat som är då något som kallar sig i närheten av den första siffran dom rekommenderar jag inte ens till en ovän. Vad jag däremot inte förstår är hur folk kan snacka positivt om KJTools, visst bor man i närheten så man kan gå dit förstår jag. Själv slutade jag köpa av honom för många år sedan. Min morbror har gjort en rejäl beställning därifrån och det är inte den första han gjort, han ringer efter flera veckor och frågar varför inget kommer(skall tilläggas att min morbror är väldigt timid, ber nästan om ursäkt för att han finns ibland) och blir utskälld om han är minsann inte ensam om att vänta på delar. När lådan väl kommer så är den från Massink i Holland, den är knappt öppnad bara omadresserad och skickad vidare fast då mycket dyrare än att köpa det direkt från Holland.
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av billykid »

Håller med till 110% Micke S....man ska stödja sin lokala handlare och det skulle jag gärna göra om jag hade råd.

Jag handlar mycket på hem orten...tyvärr så finns det inte speciella saker här att köpa. Skulle ha tag i en rund
bit av silverstål eller liknade...vanligt bondjärn SS1312 fanns i fel diameter....!

Inte ens i närliggande butiker som säljer stål material, närmsta är BLGE T&R ca. 26mil....suckar... :cry:
Letade på Internet, hittade inget bra som gick att köpa. Kan ju ej köpa en pipa på 6 meter via nätet,
frakt på ca. 1200kr. Ironbill.se = slut i lager. Utvändigt runt 18mm och 20mm ej bondjärn och skall
vara med godsvetsbarhet..!

Ja Johan Lat....Det är inte svårt att handla från andra länder. Handlar över WorldWide...har ej haft några problem.
Det kan bli lite tokigt ibland då man ej kan förstå alla språk rätt...***ler***.. det är inte firmornas fel.. :D :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5464
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Johan Lat skrev: När lådan väl kommer så är den från Massink i Holland, den är knappt öppnad bara omadresserad och skickad vidare fast då mycket dyrare än att köpa det direkt från Holland.
Bra tips där thumb_up Jag har själv handlat en hel del från KJ Tools och uppskattar hans kunnande och att han delar med sig av det och vet vilka produkter som är bra eller inte. Det kan dock vara svårt att nå honom på telefon och man kan få pröva många gånger. Han skulle säkert tjäna på att ha en sajt där man kan beställa saker direkt om de finns hemma men vill kanske ha direktkontakt med kunder så att det blir rätt på en gång.

För en stund sedan beställde jag ett par kolvar med L-ring till 125 cc från http://www.zundapp.com" onclick="window.open(this.href);return false; Men jag hoppas att det kommer KS125-grejor på http://www.mopedrenovering.se" onclick="window.open(this.href);return false; framöver så blir det enklare ändå. Är det dyrare saker som det kan bli med grejor till en helrenovering av en KS125 tar jag det också via mopedrenovering så slipper man returnera saker själv utomlands om oturen är framme och jag gillar mopedrenovering som har en hög servicegrad och är bra att göra med.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

Har köpt en puch hero men inte hämta den ännu.
Skriv svar