Hjälp med Crescentmodell!

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
bellerama
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 maj 2009, 23:00

Hjälp med Crescentmodell!

Inlägg av bellerama »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
För några år sedan kom jag över denna Crescent. Det är en militärmoppe men jag hittar inte motsvarande på någon sida så jag är osäker på modellbeteckningen. Finns en liten alu.skylt där det står 1160. Kan det vara modellen? Den är i absolut nyskick, har stått vinterkonserverad i torrförråd och när jag tankade och fyllde olja startade den på femte kicken! Den har inte gått ens 2 mil.

Jag gillar den och tänkte spara till mina barn men de verkar måttligt intresserad. Nu har jag fått en fråga om att sälja den men jag är osäker på vilket pris som kan vara rimligt.

Finns det någon här som dels kan hjälpa mig med vilken modell det är, dels vad jag bör sätta för pris vore jag väldigt tacksam.

//
Kent
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s
Inlägg: 192
Blev medlem: 20 jul 2008, 23:00
Ort: KÖPING

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1160 är modellen om det stod på en liten alu-skylt som är nitad i ramen, med svart bakgrund o blanka siffror o bokstäver. tja mitt förslag enligt skick på bild är 4000 - 6000:- om den funkar felfritt. <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skymtar jag Trellerborgsdäck på bakhjulet? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker "Monark 50s" värderade lite lågt med tanke på att den är så gott som ny.
Det är inte en militärmodell, utan är lackad i mellangrön som pack/ transportmopeder både 2 o 3-hjuliga var från och med 1974. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
monark 50s
Inlägg: 192
Blev medlem: 20 jul 2008, 23:00
Ort: KÖPING

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta mig... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
monark 50s skrev:Ursäkta mig...
:D Inte behöver du om ursäkt. Det är ruggigt svårt att värdera något.... Speciellt nästan nya mopeder, då man inte har några referensramar alls från tidigare försäljningar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värdet är ju som bekant relaterat till efterfrågan , det folk vill ha är ju det dom flesta växt upp med och haft på 15 årsdagen... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har rätt Josefine, värdet är olika för olika köpare, och 50 s satte ändå ganska moderat pris med lång spännvidd, men vist är den ny och fin, och som sagt, det är väl ändå upp tillsäljaren att sätta sitt värde på den ,
Bellerama, hoppas att du inte blir allt för snurrig, av detta resonemang. :D :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det som ökar värdet på denna är att det är en packmoped. Klarar 75kg i framkorgen bland annat. Ett mycket bra alternativ till den som behöver frakta ex. matkassar, men inte har plats med en 3-hjulig. Passar utmärkt som ex. skärgårdsmoppe. Det är där är den stora marknaden finns.
Det är ju inte en drömmoppe för 15-åringar utan ett stabilt och kraftigt bruksfordon som klara det mest. Posten körde ju länge med denna modell. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske jag skulle meka dit en sån paket hållare fram på min 1209:a med 80cc EKF :hmm:
Då kanske framhjulet håller sig på marken lite oftare med 75 kg last därfram :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pekka har packhållare Det vill vi se :wink:
En så ny moppe skall man ställa på hyllan :!: :!: Och titta på <!-- </EdIndex> --></div>
bellerama
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 maj 2009, 23:00

Inlägg av bellerama »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stort tack för hjälpen.

//
Kent <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar